تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۸
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۳۷۲۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آذربایجان‌شرقی ۸.۷ میلیارد تن ذخیره معدنی دارد

‌می‌متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با دارا بودن بیش از ۸.۷ میلیارد تن ذخیر معدنی رتبه اول کشور را داراست که از این میزان ۵.۲ میلیارد تن مربوط به ذخایر موجود در نفلین سینیت سراب است.

به گزارش می‌متالز، غلامعلی راستی در جلسه کمیته فنی شورای معادن استان با بیان اینکه ظرفیت‌های معدنی استان همیشه مورد توجه سرمایه گذاران بوده؛ اظهار داشت: با هماهنگی‌های بین بخشی و همراهی سازمان‌های مرتبط با موضوع معدنکاری، شاهد رشد اثرگذاری معدن بر اقتصاد استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با دارا بودن بیش از ۸.۷ میلیارد تن ذخیر معدنی رتبه اول کشور را داراست که از این میزان ۵.۲ میلیارد تن مربوط به ذخایر موجود در نفلین سینیت سراب است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بیش از ۷۳۰ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان اظهار داشت: ظرفیت معادن شن و ماسه نیز قابل توجه است.

راستی با تاکید بر اینکه در تلاشیم مناسبات اداری و قانونی سازمان‌های متولی بخش معدن در استان را همسو کنیم؛ گفت: همه مدیران استان از جمله محیط زیست و منابع طبیعی، همواره با نظر مساعد نسبت به توسعه معادن همراهی لازم را بعمل آورده اند.

مهرانگیز رحمانی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات مطالعاتی و میدانی صورت گرفته در خصوص چالش‌های پیش روی معدنکاری استان پرداخت.


استفاده از ظرفیت‌های بخش معدن برای توسعه استان


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش معدن در راستای توسعه استان از جمله اولویت‌های مهم استانداری است.

محمد کلامی در جلسه کمیته فنی شورای معدن استان، افزود: سنگ‌اندازی در مسیر سرمایه‌گذاری خط قرمز استانداری است و باید تمام دستگاه‌ها براساس قانون از سرمایه گذار واقعی حمایت کنند.

وی اظهار کرد: باید در کنار توجه به موضوعات علمی، زیست محیطی و اقتصادی، تمامی دستگاه‌ها با همراهی و همکاری یکدیگر تلاش کنند.

کلامی گفت: در بحث معادن با توجه به استاندارد‌ها، شیوه نامه‌ها و فرآیند تصمیم گیری تمامی دستگاه‌های ذیربط به توافق ضمنی برسند تا براساس آن تصمیم گیری‌ها و اقدامات مورد نیاز در این حوزه با هماهنگی کامل و در کمترین زمان ممکن انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده