تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۶
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۳۳۸۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پنج پهنه معدنی در استان اردبیل مطالعه می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تلاش برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های معدنی استان گفت: مطالعات پنج پهنه معدنی در مناطق مختلف این استان در دست اجرا است.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی روز شنبه در بازدید از پهنه‌های معدنی منطقه قزل‌اوزن خلخال افزود: از این تعداد پهنه معدنی قزل‌اوزن در بخش خورش‌رستم خلخال دومین پهنه مطالعاتی فلزات باارزش این استان است.

وی اظهارکرد: اولین پهنه معدنی در مشگین‌شهر قرار دارد و با اتمام مطالعات مقدماتی و تکمیلی و تخمین ذخیره در این پهنه، استخراج اولیه از آن آغاز شده است.

صادقی گفت: نتیجه مطالعات اولیه از معادن پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال نیز نشان از وجود معادن باارزش طلا، مس و مولیبدن در این منطقه است که با ادامه فعالیت‌های شرکت ایمیدرو به عنوان مجری طرح مطالعات پهنه‌های معدنی استان بزودی در مرحله اکتشاف و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: تیم‌های مطالعاتی شرکت ایمیدور و مجری طرح‌های مطالعات پهنه‌های معدنی استان اردبیل در پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال مستقر هستند.

سیدغنی نظری افزود: پس از سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل با پیگیری‌های انجام شده فعالیت‌های مربوط به مطالعات پهنه‌های معدنی در منطقه قزل‌اوزن خلخال استمرار یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: با تکمیل مطالعات و مشخص شدن این پهنه و میزان ذخایر موجود در آن، سرمایه‌گذاری در بخش معادن منطقه رونق گرفته و بخش‌های دولتی و خصوصی فعالیت خود را در بهره‌برداری آغاز خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اردبیل

عناوین برگزیده