تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۷
بازدید: ۴۴۴
کد خبر: ۲۳۷۰۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اعلام کرد:

اثر انتقال نماد "ذوب" به بورس و وعده روز‌های پر سود به سهامداران

‌می‌متالز - مدیرعامل ذوب آهن با اعلام اثر انتقال نماد به تابلو بورس گفت: این تغییر باعث برخورداری از معافیت‌های مالیاتی بیشتر و در نتیجه سودآوری شرکت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، با موافقت هیات پذیرش، شرکت ذوب آهن با احراز موارد تعیین شده از یکم آذر در پلاک ۵۹۶ در ﺑﺨﺶ فلزات اساسی در بازار دوم بورس درج شد.

براین اساس، منصور یزدی زاده با بیان اینکه انتقال نماد ذوب آهن از فرابورس به بورس، مدت زیادی در دست بررسی شرکت بود، گفت: برنامه ریزی شده بود پس از تحول در زمینه سودآوری و عملیات، انتقال نماد به تابلو بورس انجام گیرد. عملیات شرکت از سال ۹۷ به سودآوری رسیده و سال ۹۹ زیان انباشته بطور کامل پوشش داده و بخشی از سود نیز بین سهامداران تقسیم شد.

وی افزود: با پیگیری امور از سازمان‌های مربوط و با موافقت هیأت پذیرش و درج نماد "ذوب" در تابلو بورس، شاهد معاملات در این بازار خواهیم بود. ذوب آهن جزو شرکت‌های بزرگ صنعت فولاد و سهام آن نیز همواره از اقبال بالای سرمایه گذاران برخوردار است. از این رو پس از انتقال به تابلو بورس، شاهد حضور این نماد در کنار سهام شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار بر شاخص بورس خواهیم بود و شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری که مایل به انطباق سرمایه گذاری با روند شاخص بورس هستند، می‌توانند سرمایه را به این نماد نیز اختصاص دهند. این تغییر باعث می‌شود ذوب آهن از معافیت‌های مالیاتی بیشتری برخوردار شود که بر سودآوری شرکت نیز اثرگذار است.

یزدی زاده با بیان اینکه آینده ذوب آهن از نظر سودآوری بسیار روشن است، ادامه داد: بسیاری از ریسک‌هایی که بازار سرمایه و بخصوص صنعت فولاد را تهدید می‌کند، اثرگذاری کمتری بر ذوب آهن داشته و برخی از عوامل اقتصادی در حال وقوع، نظیر کاهش قیمت ذغال سنگ دارای تاثیر مثبت است؛ بنابراین امید است تغییر بازار این نماد همراه با تحولات ایجاد شده در عملیات و سودآوری، نویدبخش روز‌های پرسودی برای سرمایه گذاران باشد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده