تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۲۱
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۳۶۴۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

"ذوب" درباره تهاتر مطالبات تامین اجتماعی و بدهی صندوق فولاد توضیح داد

ذوب آهن درخصوص اقدامات انجام شده برای تهاتر مطالبات سازمان تامین اجتماعی و وصول مطالبات از صندوق فولاد، دست به شفاف سازی زد.

به گزارش می‌متالز، شرکت ذوب آهن در خصوص اقدامات انجام شده برای تهاتر مطالبات سازمان تامین اجتماعی و وصول مطالبات از صندوق فولاد، دست به شفاف سازی زد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای امروز شد.

براین اساس، منصور یزدی زاده مدیرعامل "ذوب" در خصوص اقدامات انجام شده برای تهاتر مطالبات سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: شرکت ذوب آهن با استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوانین بودجه سال‌های ۹۶ و ۹۷ نسبت به تهاتر بدهی‌ها به دولت شامل بدهی‌های مالیاتی، بدهی‌های سررسید شده بانکی، بدهی‌های شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی به سازمان خصوصی‌سازی و سازمان مالیاتی و همچنین تهاتر بدهی‌های خرید سهام این شرکت با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت اقدام کرد و طبق مصوبه ۲۸ آذر سال ۹۷ این شرکت، نحوه تسویه حساب فی مابین شرکت و سازمان تامین اجتماعی با لحاظ ۳۰ درصد افزایش سرمایه و مابقی در قالب تسهیلات با نرخ وام‌های اخذ شده آن سازمان با حداکثر دوره بازپرداخت دوسال توافق شد.


جدول بدهی این شرکت به سازمان تامین اجتماعی بر پایه تهاتر‌ها طبق دفاتر


طبق نشست تعاملی ۱۱ تیر سال ۹۹ این شرکت با سازمان تامین اجتماعی در حضور مقام عالی وزارت وقت تعاون و توافقات به عمل آمده در این جلسه و همچنین هامش وزیر در نامه درخواست این شرکت در ۱۳ مرداد سال ۹۹، مقرر شد اصل مطالبات سازمان تامین اجتماعی از طریق افزایش سرمایه از محل مطالبات آن سازمان تهاتر شود و در خصوص خسارت تاخیر تادیه نیز به نحوی اقدام شود که ارزش سهام متعلق به سازمان تامین اجتماعی تضعیف نشود.

بر این اساس گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل مطالبات سازمان تامین اجتماعی و آورده نقدی سایر سهامداران تهیه و در ۱۱ مرداد سال ۹۹ به همراه مصوبه هیات مدیره شرکت در کدال افشا شد و پس از بررسی حسابرس شرکت، گزارش اصلاحی در سوم دی سال ۹۹ و اظهارنظر حسابرس نیز در یکم بهمن سال ۹۲ افشا شد که در نهایت با توجه به عدم قبولی سهامدار عمده با مشارکت افزایش سرمایه به میزان کل مطالبات و همچنین عدم قبولی سمت تعهد پذیره‌نویسی از سوی سهامداران عمده شرکت که این موضوع افزایش قابل توجه هزینه‌های مالی شرکت را نیز در پی داشت، موضوع لغو شد.

پس از آن نیز طی نشستی مجدد با حضور مقام عالی وزارت وقت تعاون، طبق آخرین توافق با سازمان تامین اجتماعی مقرر شد مطالبات آن سازمان از محل واگذاری دارایی‌های این شرکت تسویه شود که فهرست نهایی آن به شرح ذیل به آن سازمان اعلام شده که بر اساس آخرین مکاتبه آن سازمان با تهاتر مطالبات با سهام شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت موافقت کرده است.

  • بیمارستان شهید مطهری
  • مطالبات شرکت ذوب آهن از صندوق فولاد
  • سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های پویش بازرگان ذوب آهن و پالایش قطران زغال سنگ، متل فولادشهر، منطقه ۳ چادگان و تعاونی دستگرد اصفهان


با توجه به تفاوت قابل ملاحظه و ارزش‌های روز دارایی‌ها با مبالغ دفتری آن‌ها در صورت تهاتر مطالبات سازمان تامین اجتماعی از محل واگذاری دارایی‌های این شرکت، سود قابل توجهی ناشی از واگذاری دارایی‌ها شناسایی خواهد شد.

در خصوص تهیه صورت تطبیق حساب فی مابین با توجه به اینکه در خصوص نحوه محاسبه تاخیر تادیه بین این شرکت و سازمان تامین اجتماعی اختلاف نظر وجود دارد و از طرفی هر گونه اعمال تاخیر تادیه دارای آثار مالیاتی در دفاتر دو شرکت است تا زمان تعیین تکلیف نهایی این موضوع، امکان تهیه صورت تطبیق وجود ندارد. در صورت اعمال خسارت تاخیر تادیه در دفاتر این شرکت، هزینه‌های مالی شرکت به آن میزان افزایش خواهد یافت.

افشای اقدامات انجام شده برای وصول مطالبات شرکت از صندوق فولاد

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده