تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۳۶۲۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید محصولات با کیفیت، عمر مفید ساختمان در ایران را افزایش می‌دهد

‌می‌متالز - مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: ثروت سازی غیرملموس در صنعت فولاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در حوزه‌های مختلف از جمله جامعه، محیط زیست، کارکنان و ... قابل بررسی است.

به گزارش می‌متالز، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب اهن اصفهان در کنفرانس بین المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (۲۰۲۱ PLANEX) به تولید ثروت در صنعت فولاد و مواد اولیه پرداخت و گفت: ثروت سازی غیرملموس در این صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در حوزه‌های مختلف از جمله جامعه، محیط زیست، کارکنان و ... قابل بررسی است.
وی نقش فولاد در صنعت ساختمان را از مصادیق ثروت سازی غیرملموس این صنعت ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه فولاد ساختمانی بخش قابل توجهی از تولید فولاد را به خود اختصاص می‌دهد، این صنعت نقش پر رنگی در ساخت مسکن ایفا می‌کند.
یزدی زاده میانگین عمر مسکن در ایران را حدود یک دهم اروپا عنوان نمود و اظهار داشت: در عمل ساختمان‌های بالای ۳۰ سال برای عموم مردم گزینه جذاب برای خرید و اجاره نیست در حالیکه در اروپا و آمریکا و دیگر کشورها، عمر مسکن نزدیک به ۲۰۰ سال است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در تهران و دیگر کلان شهر‌های ایران همواره شاهد میزان بالای آمار تخریب بافت‌های فرسوده و نیمه فرسوده و ساخت و ساز هستیم، اظهار داشت: کوتاه بودن عمر مسکن در ایران علاوه بر هدر رفت سرمایه، آلودگی‌های زیادی از جمله زیست محیطی، صوتی، ترافیک و هزینه جابجایی نخاله‌های ساختمانی به همراه دارد.
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان، افزایش نخاله‌های ساختمانی که از منابع ملی هزینه زیادی در تولید آن شده و آسیب زیادی به محیط زیست وارد می‌کنند، را از جمله چالش‌های بزرگ دانست و گفت: صنعت فولاد به عنوان صنعت تاثیرگذار در این حوزه می‌تواند با تولید محصولات با کیفیت، از هدر رفت منابع ملی پیشگیری کند.
یزدی زاده، کیفیت را از جمله نقاط قوت اصلی ذوب آهن اصفهان دانست و گفت: نوع تولید و تاکید ویژه بر کیفیت محصولات باعث شده، برند این شرکت در ایران و جهان با کیفیت برتر شناخته شود و موفقیت در صادرات نیز حاصل این کیفیت است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اشتغال‌زایی در زنجیره فولاد را از دیگر مصادیق تولید ثروت ناملموس در این صنعت دانست و گفت: با توجه به اینکه صنعت فولاد یکی از بزرگترین صنایع در دنیا است، وسیع بودن حوزه‌ی کاری و صنایع مرتبط با این صنعت نقش به سزایی در ایجاد اشتغال برای جامعه ایفا می‌نماید.
یزدی زاده با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اصفهان به صورت مستقیم نزدیک به ۱۶۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد نموده وبه طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال برای اصناف مختلف را داشته است، اظهار داشت: مطابق استاندارد‌های بین‌المللی اشتغال در صنعت فولاد به گونه‌ای است که هر دو فرصت شغلی مستقیم در این صنعت، به طور میانگین ۱۳ فرصت شغلی را در دیگر بخش‌های زنجیره تامین تا توزیع ایجاد می‌کند.
وی، تاثیر مستقیم اشتغال‌زایی بر معیشت و رفاه خانوار، ایجاد شرایط مناسب تشکیل خانواده برای جوانان، فرزندآوری و سطح سلامت روانی در اجتماع را بسیار چشمگیر دانست و گفت: ایجاد اشتغال در جامعه در راستای توزیع عادلانه ثروت در جامعه است و صنعت فولاد می‌تواند بدین ترتیب با اشتغال‌زایی در جامعه ثروت‌آفرینی نماید.
یزدی زاده در ادامه توسعه زیرساخت‌های صنعتی، توسعه خدمات عمومی و عامل المنفعه، توسعه شهری و شهرسازی پیرامون صنایع فولادی، توسعه رفاه و سلامت اجتماعی، ارتقای سطح ورزشی و افتخار آفرینی در این حوزه و آموزش را از دیگر موارد تولید ثروت ناملموس در صنعت فولاد دانست و گفت: آموزش کارکنان پیش نیاز توسعه سازمان است و سرمایه گذاری برای آموزش کارکنان، مهمترین راهکار خلق ثروت برای سازمان‌ها و جامعه است و زمینه ساز رشد و تعالی سازمان و ارتقای سطح فنی و دانش در جامعه می‌گردد که مزایای آن عبارتند از: ارتقای سطح علمی و فنی کارکنان، بهبود استفاده از منابع سازمان، انتقال دانش و رضات کارکنان.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، سرمایه گذاری در صنعت فولاد را موجب زایش ثروت‌های مادی و معنوی دانست و گفت: شکل گیری این مجتمع عظیم صنعتی، یکی از نمونه‌های بسیار موفق در این زمینه است چرا که این مجموعه با ایفای نقش در شکل گیری سایر صنایع فولادی، تولید محصولات استراتژیک، تاسیس بیمارستان شهید مطهری، تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی، ساخت فولاد شهر، آموزش منابع انسانی ماهر و متخصص برای تمام صنایع و ... ثروت مادی و معنوی بسیاری برای جامعه خلق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده