تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۶
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۳۶۹۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سرمایه ۴۵ درصدی بانک ملت دوباره از دو محل به جریان افتاد

‌می‌متالز - بانک ملت از طی مراحل رسیدگی به برنامه افزایش سرمایه ۴۵ درصدی از دو محل سود انباشته و اندوخته از سوی سازمان حسابرسی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بانک ملت از طی مراحل رسیدگی به برنامه افزایش سرمایه ۴۵ درصدی از دو محل سود انباشته و اندوخته از سوی سازمان حسابرسی خبر داد.

براین اساس، رضا دولت آبادی مدیرعامل "وبملت" در خصوص وضعیت افزایش سرمایه اعلام کرد: حسب ابلاغ سازمان و پیرو تصویب نامه ۶ مرداد سال ۹۹ هیات مدیره بانک در خصوص افزایش سرمایه به میزان ۹.۲ هزار میلیارد تومان شامل ۸ هزار میلیارد تومان از محل سایر اندوخته‌ها (اندوخته تفاوت تسعیر ارز) و مبلغ ۱.۲۹ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته، چهارم شهریور سال ۹۹ در سامانه کدال منتشر شد.

سازمان حسابرسی در سال ۹۹ ذخایر منظور شده در صورت‌های مالی برای مالیات، مطالبات مشکوک الوصول و کسری تعهدات اکچوئری را کافی ندانست و افزایش سرمایه پیشنهادی هیات مدیره را تایید نکرد و با توجه به همزمانی با ایام پایان سال و پیش بینی افزایش نرخ تسعیر ارز، مقرر شد پس از تهیه صورت‌های مالی سال ۹۹ موضوع مجدداً در دستور کار سازمان حسابرسی قرار گیرد.

در صورت‌های مالی سال ۹۹ ذخایر مورد نیاز برای مالیات و مطالبات مشکوک الوصول در حساب‌ها منظور و متعاقباً درخواست رسیدگی مجدد و اظهار نظر به بازرس قانونی ارسال شد که اکنون توسط سازمان حسابرسی در حال رسیدگی است و به محض دریافت گزارش نسبت به انتشار آن در سامانه کدال جهت اطلاع سهامداران اقدام خواهد شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده