تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۳۶۶۰۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فملی چرا متوقف شد؟/ کی بازگشایی می‌شود؟

‌می‌متالز - روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه سال جاری بود که معاملات نماد فملی به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شد. امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۰ توقف معاملات نماد فملی تمدید شد. این نماد تا چه زمانی متوقف خواهد بود؟

به گزارش می‌متالز، در هفته گذشته و در روز چهارشنبه ۲۶ آبان دو اطلاعیه بسیار مهم برای نماد فملی بر روی سایت کدال نشست. اولین اطلاعیه مربوط به برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده بود.

این مجمع که قرار است در روز در ساعت ۱۴:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ به منظور تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته برگزار گردد.

همچنین اطلاعیه دیگری در همان روز برای فملی منتشر شد. اطلاعیه‌ای که افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف بود و بیانگر انعقاد قراردادی مهم برای این شرکت بود.

این قرارداد که در روز ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ با شرکت کیسون منعقد شده بود جهت بررسی، تکمیل و صحه‌گذاری مهندسی پایه و انجام خدمات طراحی تفصیلی، تامین کالا، نصب و راه اندازی فاز سه تغلیظ مجتمع مس سونگون به صورت EPC بود. مبلغ قرارداد بیش از سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان شده بود.

امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در حالی که سهامداران این نماد منتظر بازگشایی آن بعد از افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف بودند، ناظر بازار طی پیامی اعلام کرد که توقف نماد فملی ادامه خواهد داشت.

در اطلاعیه ناظر بازار آمده بود:

به اطلاع فعالین محترم بازار می‌رساند؛ طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال به نشانی codal.ir توقف نماد معاملاتی شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی۱)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای ۲ روز کاری ادامه می‌یابد؛ بنابراین دلیل ادامه دار شدن توقف معاملات نماد فملی عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات بااهمیت بوده است و طبق این اطلاعیه نماد فملی باید در روز سه شنبه بازگشایی شود. اما به دلیل برگزاری مجمع این نماد دقیقا در همان روز سه شنبه قطعا بازگشایی این نماد به هفته آینده موکول خواهد شد.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده