تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۶۴۳
کد خبر: ۲۳۷۰۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فملی؛ بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ بورس ایران

‌می‌متالز - در مجمع عمومی فوق العاده شرکت ملی صنایع مس، افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان ۱۰۰ درصد از مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تصویب شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع‌عمومی فوق‌العاده و عادی شرکت ملی مس با حضور بیش از ۵۷ درصد از سهامداران برگزار شد. در مجمع عمومی فوق العاده شرکت ملی صنایع مس، افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان ۱۰۰ درصد از مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تصویب شد.

فملی؛ بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ بورس ایران


وضعیت تولید و مصرف مس دنیا در ۷ ماه نخست سال ۲۰۲۱

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مجمع این شرکت ضمن اشاره به وضعیت تقاضای جهانی نسبت به مس گفت: موسسات تحقیقاتی از روند رو به رشد عجیب تقاضا برای مس گزارش می‌دهند و این موضوع برای کشور‌هایی که در زمنیه مس سرمایه گذاری می‌کنند آینده روشنی را نشان می‌دهد. وی افزود: ذخایر خالص مس ایران ۳۰ میلیون تن بود. این ذخایر امروز به بیش از ۴۰ میلیون تن رسیده به شکلی که رتبه ایران در ذخایر مس، هفتم جهان است.
سعدمحمدی گفت:‌با توجه به ذخایر کشف شده، احداث کارخانه تغلیظ فاز ۴ سرچشمه و فاز ۵ سونگون در حال برنامه ریزی است. سرمایه گذاری کل پروژه‌های توسعه‌ای برابر با ۳۵۰۰ میلیون یورو برابر با ۴۵۰۰۰میلیارد تومان برآورد شده است.

فملی؛ بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ بورس ایران


سعد محمدی گفت: انتظار می‌رود با راه اندازی تمامی پروژه‌های معدنی در دست اجرا و احداث فاز ۳ تغلیظ مس سرچشمه، فاز ۳ و ۴ سونگون و فاز ۲ میدوک، درآمد و سود ناخالص شرکت بدون احتساب تغیر قیمت مس تا سال ۱۴۱۰ از رقم ۲ و ۱.۲ میلیارد دلار به ۳.۸ و ۲.۳۵ میلیارد دلار برسد. همچنین در آمد و سود ناخالص شرکت ملی صنایع مس ایران (با احتساب افزایش قیمت مس) تا سال ۱۴۱۰ به ترتیب ۵.۴ میلیارد دلار و ۳.۱۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
وی افزود:پیش بینی می‌شود افزایش ۹۰ درصدی فروش و ۹۶درصدی سود (بافرض عدم تغییر قیمت مس) را در شرکت ملی مس را داشته باشیم همچنین پیش بینی می‌شود (با فرض افزایش قیمت مس) افزایش ۱۷۰ درصدی فرش و ۱۶۲ درصدی سود را در این شرکت داشته باشیم که دستاوردی عظیم برای این شرکت و سهامداران آن محسوب می‌شود.

فملی؛ بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ بورس ایران



مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ارتباط با طرح توسعه معدن سرچشمه گفت: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۴۰۰ با سرمایه مصوب ۲۲۳ میلیون یورو آغاز شد و تا کنون ۱۶ میلیون یورو در این پروژه هزینه شده و زمان شروع بهره برداری آزمایشی این طرح ۱۴۰۴ برآورد می‌شود. وی افزود: عملیات اجرایی احداث کارخانه اسید فسفریک با ۷۶ میلیون یورو در سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد و تا کنون ۹ میلیارد ریال برای این کارخانه هزینه شده است.

سعد محمدی در ارتباط با تاثیر قطعی برق بر تولید شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با وجود این که در تیر و مرداد امسال با قطعی پیاپی برق روبرو بودیم، ۵ درصد از برنامه‌های اعلامی جلو هستیم. در زمینه آب نیز میزان مصرف آب شرکت ما در سال ۲۴ میلیون متر مکعب است و به طور کلی نیز دغدغه‌ای برای تامین آب و برق در طرح‌های توسعه‌ای خود نداریم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده