تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۵۲
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۳۶۵۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان اعلام کرد:

سهم ۷ درصدی شستا در منابع تأمین اجتماعی و عرضه اولیه ۶۰ زیرمجموعه در بورس

‌می‌متالز - مدیرعامل تأمین اجتماعی از تامین ۶ تا ۷ درصد منابع از شستا و ورود ۶۰ شرکت تابعه این مجموعه به بازار سرمایه طی سال جاری و آینده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، هاشم موسوی درخصوص برنامه عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به فارس گفت: در حال حاضر شستا در بورس حضور دارد و ۱۰ درصد سهام آن به صورت شناور ارائه شده و طبق فرایند‌ها واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه شستا هم در دستور کار است. کالا‌های مهم تولیدی هم در زیرمجموعه‌های شستا مانند سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود.

وی افزود: در زیر مجموعه شستا ۱۶۰ شرکت وجود دارد که سهام مدیریتی در این شرکت‌ها دارد. البته به لحاظ ارزش شرکت‌ها ۹۰ درصد زیرمجموعه‌ها بورسی شدند و ۱۰ درصد باقیمانده از کل دارایی‌های این مجموعه شامل ۶۰ شرکت کوچک است طی سال جاری و آینده وارد بازار سرمایه می‌شود.

موسوی درخصوص اینکه شستا چه میزان از منابع تأمین اجتماعی را تأمین می‌کند، توضیح داد: شستا سال گذشته از محل سود نقدی سهام شرکت‌های تابعه ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای تأمین اجتماعی فراهم کرد که ۶ تا ۷ درصد کل منابع درآمدی این سازمان را شامل می‌شود. افزایش سرمایه‌گذاری و تأکید بیشتر بر توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش سهم از شستا به ۱۴ درصد برای سال آینده در دستور کار است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده