تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۵۱۱۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس شستا:

ورود شستا به بورس در راستای شفاف‌سازی بود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) خبر از بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ بورس توسط این هلدینگ داد و عنوان کرد که حضور شستا در بورس برای شفاف سازی بوده و تاکنون بیش از ۱۵ سامانه شفافیت در شستا راه‌اندازی شده است.

به گزارش می‌متالز، فروردین سال گذشته بود که بورس تهران شاهد حضور بزرگترین عرضه اولیه بود و خبر ورود شستا به بورس با استقبال زیاد بورس باز‌ها مواجه شد. هلدینگ «شستا» از بزرگ‌ترین هلدینگ‌ها در ایران است که بیش از ۲۰۰ شرکت دارد و ۸۸ درصد از سهام این هلدینگ متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است.

«علی رستمی»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) مدتی قبل خبر از انجام بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس داده بود و عنوان کرده بود که افزایش سرمایه این هلدینگ در دی ماه به تصویب مجمع رسیده است و حالا به رشد بیش از ۱۰۰۰ درصدی رسیده که اکنون در حال ثبت است.

وی یکی از برنامه‌های مهمش را اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذار‌ها اعلام کرد و اینکه در همین راستا اقدام به خروج ۳۶ شرکت و کارخانه زیان ده کرده‌اند و ۴ عرضه اولیه که اولین آن «سیمان آبیک» است قرار است در بورس ارایه شوند.

«علی رستمی»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) درباره ورود این مجموعه به بورس و تغییرات رخ داده در یک سال اخیر اظهار کرد: «ورود شستا به بازار سرمایه یک اقدام بسیار خوبی بود که از سال گذشته آغاز شد و در توسعه بازار سرمایه و رونق بخشیدن به بازار مهم بود.»

ورود شستا به بورس یعنی شفاف‌سازی

مدیرعامل شستا افزود: «از سوی دیگر برای شفاف شدن فعالیت‌های شستا ورود به بورس اتفاق خوبی بود. در همین راستا همچنان برنامه‌های خوبی هم در دست اقدام داریم که با اجرای عملیاتی شدن آن‌ها اتفاق خوبی در توسعه سودآوری و کسب‌وکار شستا و همچنین توسعه دارایی‌های شستا شاهد خواهیم بود.»

بیش از ۱۵ سامانه شفافیت در شستا راه‌اندازی شد

رستمی با اشاره به اینکه پاشنه آشیل شستا همیشه موضوع شفافیت بوده است، اظهار کرد: «ما تا اکنون بیش از ۱۵ سامانه شفافیت در شستا راه‌اندازی کردیم و برای امسال هم دو برنامه دیگر در عید در دست اقدام داریم.»

دو برنامه مهم شستا در عید نوروز

وی افزود: «یکی موضوع شفافیت در حوزه پرداخت‌ها و حقوق‌هاست و دیگری هم شفافیت در زمینه مناقصات و مزایده‌ها و معاملاتی که در مجموعه بزرگ خانواده شستا انجام می‌شود.» وی درباره نظارت بر فعالیت شستا گفت: «قاعدتاً تمام این سامانه‌ها برای کارآمد کردن حوزه نظارت است.»

۲۴ شرکت شستا عرضه اولیه می‌شوند

رستمی درباره تعداد شرکت‌های زیرمجموعه شستا برای ارایه در بورس گفت: «هم‌اکنون ۴ شرکت آماده عرضه اولیه در بازار سرمایه است و باید مجوز از سوی سازمان بورس داده شود. همچنین در نظر داریم در یکی دو سال آینده ۲۴ شرکت زیر مجموعه شستا را به صورت عرضه اولیه در بازار سرمایه ارائه کنیم.»

منبع: خبرگزاری پانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده