تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۸۴۹۰۹
سرویس خبر : انرژی

دبیرکل انجمن پتروشیمی به رئیسی گزارش داد: درآمد و تزریق ۵۴ و ۱۴ میلیارد دلاری

‌می‌متالز - دبیرکل انجمن پتروشیمی با ارسال نامه به رئیس جمهور از درآمد ۵۴ میلیارد دلار صادراتی شرکت‌های پتروشیمی طی چند سال اخیر و تزریق ۱۴ میلیارد دلار به سامانه نیما خبر داد.

به گزارش می‌متالز، احمد مهدوی با ارسال نامه به ابراهیم رئیسی اعلام کرد: شرکت‌های پتروشیمی در پی اجرای سیاست‌های جدید ارزی از سال ۹۷ تا ۶ ماه اول سال جاری قادر به کسب بیش از ۵۴ میلیارد دلار درآمد صادراتی و تأمین بیش از ۲۲ میلیارد دلار نیاز صنایع تکمیلی و بیش از ۳ میلیارد دلار کود اوره بخش کشاورزی شدند.

همچنین در این مدت بیش از ۴۲ میلیارد دلار ارز مورد نیاز ایران در سامانه نیما از طریق شرکت‌های پتروشیمی تأمین شد. این روند در دولت سیزدهم و با حمایت‌ها و تسهیلات یک سال و نیم گذشته بانک مرکزی، شتاب بیشتری گرفت و تزریق شرکت‌های پتروشیمی به سامانه نیما از مهر سال قبل تا پایان شهریور سال جاری به بیش از ۱۴ میلیارد دلار رسید.

تشکیل میز خدمت پتروشیمی و فعال‌تر شدن ارکان آن در بانک مرکزی، نقش قابل توجهی در توفیقات شرکت‌های پتروشمی در ارز آوری هر چه بیشتر و انتقال سریع آن به اقتصاد ایفا کرده است.

بدون شک امکان دسترسی سریع به مدیران ارشد و شخص رئیس کل بانک مرکزی برای طرح مسائل و مشکلات این صنعت ارزش آفرین، الگوی مناسبی را برای همه دستگاه‌های اجرایی به منظور تسهیل تسهیل در رشد تولید و صادرات ترسیم می‌کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده