تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۸۶۶۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازی شاخص کل بورس با کانال ۱.۶ میلیونی

‌می‌متالز - شاخص کل بورس در روز سه شنبه ۱۲ دی ماه ۰.۱۲ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بازار بورس امروز نزدیک به دو هزار واحد افت کرد و در کانال یک میلیون و ۵۹۱ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۱۲ درصد افت کرد.

شاخص هم وزن نیز ۲ واحد مثبت شد و در کانال ۴۷۵ هزار و ۴۱۷ واحدی صعود کرد.

در این بازار ۷۱۹ هزار معامله به ارزش ۸۹ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نماد‌های کگل، فملی، نوری، فولاد و پارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نماد‌های خودرو، خساپا، حکشتی و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

حجم معاملات بانک‌ها رو به افزایش است

شاخص کل بورس در شروع معاملات روز سه شنبه تا کانال یک میلیون و ۶۰۲ هزار واحدی اوج گرفت و در این لحضات شاخص کل بورس سراسر سبز پوش شد، اما در نیمه‌های بازار یعنی در ساعت ۱۰.۰۵ دقیقه ورق برگشت و شاخص کل بورس روند کاهشی را طی کرد تا در نهایت شاخص کل بورس در روز سه شنبه ۰.۱۲ درصد افت را تجربه کند.

در زمانی که شاخص کل بورس رشد کرد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را پس گرفت، اما در ادامه کار شاخص کل بورس مجددا به کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی بازگشت.

بازار سهام همچون روز‌های گذشته بیشترین حجم معاملات یعنی حدود یک سوم حجم معاملات به گروه خودرو اختصاص یافت و با این که در گروه خودرو نماد‌های منفی نیز وجود داشت، اما در مجموع این گروه با سبز پوشی کار خود را به پایان رساند.

اما سایر گروه‌های مهم همچون گروه فلزات اساسی و گروه فرآورده‌های نفتی با قرمز پوشی به استراحت رفتند، این گروه‌ها جزو گروه‌های صادرات محور و تاثیر گذار در بازار سهام هستند.

چهارمین گروهی که بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد، گروه بانک بود، این گروه بر خلاف سایر گروه‌های بازار سرمایه با قدرت سبز پوش شد، این گروه بورسی به دلیل خبر‌های بنیادی خوبی که در مورد بانک‌ها به گوش رسیده، بسیار جذاب شده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده