تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۸۶۹۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعطیلی «کاوه»

‌می‌متالز - سامانه کدال، پس از تعطیلی و توقف بخشی از فعالیت‌های پتروشیمی پردیس و پتروشیمی کرمانشاه، روز گذشته شاهد تعطیلی یک‌واحد فولادی بود. «کاوه» اعلام کرد که به دلیل کمبود گاز خطوط تولید آهن‌اسفنجی خود را به مدت ۲۰روز تعطیل کرده است.

به گزارش می‌متالز، «کاوه»: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی‌عام) اعلام کرد، با توجه به اعمال محدودیت مصرف گاز از سوی شرکت ملی گاز برای تامین انرژی در فصل سرد سال و در راستای تامین پایدار گاز مصرف‌کنندگان بخش خانگی و عمومی همزمان با اعمال محدودیت گاز، یکی از خطوط تولید آهن‌سازی خود را (آهن اسفنجی) از تاریخ ۰۸/ ۱۰/ ۱۴۰۱ به مدت ۲۰روز برای انجام تعمیرات دوره‌ای متوقف کرده است، بنابراین بابت تعمیرات دوره‌ای و نیز کاهش مصرف گاز، کاهش تولید آهن اسفنجی را در واحد احیا خواهد داشت و در این زمینه تمهیدات و تدابیر لازم را در دستور کار خود قرار داده است. تاریخ شروع مجدد فعالیت ۲۷/ ۱۰/ ۱۴۰۱ خواهد بود.

«لوتوس»: شرکت تامین سرمایه لوتوس‌پارسیان از تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره شرکت گروه توسعه انرژی تدبیر خبر داد. تاریخ پذیرش تعهد، ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۰۱ و مبلغ تعهد ۷۰۰میلیارد تومان است. موضوع تعهد، اوراق اجاره گروه توسعه تدبیر انرژی، مدت اوراق ۴۸ماهه و نرخ ۱۸‌درصد سالانه کارمزد تعهد ۱۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و کارمزد بازارگردانی سال‌های اول تا سال چهارم سالانه ۲۱میلیارد تومان است.

«قتربت»: شرکت قند تربت‌حیدریه از مشارکت در عواید حاصل از تقسیم سود یا منافع ناشی از خالص دارایی‌ها در زمان انحلال مرکز بررسی تحقیق و آموزش صنایع قند خبر داد. نماد‌های «قثابت»، «قجام» و «قشرین» نیز اطلاعیه‌هایی مشابه را منتشر کردند.

«زشریف»: شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد از برگزاری مزایده فروش دام خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده، ۱۷/ ۱۰/ ۱۴۰۱ است.

«سمگا»: شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران اعلام کرد، از آنجا که بخشی از واحد تجاری طبقه همکف ساختمان دفتر مرکزی فعلی شرکت، توسط شرکت فرعی سمگا (شرکت تجارت بین‌الملل میلاد پارس‌زیگورات) در سال‌جاری خریداری شده و برخورداری از مالکیت محل دفتر مرکزی شرکت امری ضروری تشخیص داده شده است، در زمینه خرید کامل ساختمان ویرا شماره‌یک، نبش خیابان چهاردهم سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد) که هم‌اکنون شرکت در محل ساختمان مذکور مستقر است و شرایط ایده‌آل آن ساختمان، برای این شرکت و تعدادی از شرکت‌های فرعی و وابسته مناسب ارزیابی شده است، هیات‌مدیره تصمیم لازم برای خرید به قیمت و شرایط تعیین‌شده توسط هیات کارشناسان رسمی دادگستری به شماره ۱۰۱۱-۱۴۰۱ مورخ ۰۸/ ۰۸/ ۱۴۰۱ و امضای قرارداد خرید سه‌واحد تجاری و هفت‌واحد اداری به انضمام پارکینگ در طبقات منفی به شرح اسناد مالکیت و مشتمل بر کل بنا و اثاثیه و منصوبات موجود جمعا به مبلغ ۸۰۵میلیارد تومان و پرداخت ثمن معامله طی چهار مرحله را اتخاذ و به مدیرعامل شرکت برای اجرای مفاد قراردادی که در حال انعقاد (درزمان تصمیم‌گیری) بوده، تفویض اختیار کرده است.

«لازما»: پیرو شروع به کار رسمی خط تولید آبگرمکن کارخانه آزمایش مرودشت در تاریخ ۲۸/ ۰۳/ ۱۴۰۱خط رنگ این کارخانه اوایل آبان ماه امسال نصب و در تاریخ ۰۸/ ۱۰/ ۱۴۰۱ افتتاح شد و به بهره برداری رسید. همچنین به‌رغم راه اندازی خط تولید آبگرمکن و نصب و راه‌اندازی خط رنگ و تولید تعدادی آبگرمکن از نوع گازی و برقی به دلیل عدم‌صدور پروانه استاندارد که مراحل اداری خود را طی می‌کند، این شرکت هنوز موفق به ورود عملی به بازار نشده است و در نتیجه آثار آن بر صورت‌های مالی میسر نیست. با ورود به فصل زمستان و از دست‌دادن فرصت بازار باید پس از اخذ پروانه استاندارد و ارزیابی وضعیت بازار در سال آتی آثار مالی مرتبط را تعیین کرد.

«آرمان»: بیمه آرمان اعلام کرد، با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۷/ ۰۷/ ۱۴۰۱ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۵۰میلیارد تومان به مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۵۰میلیارد تومان، مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۷/ ۱۰/ ۱۴۰۱ تا ۱۶/ ۱۱/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده