تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۸۰۲۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استراحت شاخص بورس در ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۶هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۶۶۵ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان در بیش از ۳۹۱ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۶ هزار و ۹۳۷ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۷ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی خارک و پتروشیمی فناوران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۳ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان در ۱۸۴ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۷ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۵۲۳ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پالایش نفت لاوان، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و تولید نیروی برق دماوند، و بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام شرکت‌های پترشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و بیمه اتکایی ایرانیان شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده