تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۳۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۹۷۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست صندوق:

شرکت‌های صندوق فولاد وارد بورس و فرابورس می‌شوند + چند قول دیگر

‌می‌متالز - سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد بعد از برکناری مدیرعامل که سهامداران را به شیطنت متهم کرده بود، گفت: شرکت‌های صندوق فولاد وارد بورس و فرابورس می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، حجت کاظمی که به تازگی بعد از برکناری حسین عامریان، سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد شده با بیان اینکه بازنشستگان معوقاتی در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی مربوط به نیمه دوم سال ۹۹ و کل سال گذشته دارند، گفت: باتوجه به وضعیت اقتصادی بازنشستگان به طور مداوم با نمایندگان مجلس برای تخصیص بودجه مناسب صندوق فولاد در سال ۱۴۰۲ رایزنی می‌شود.

وی افزود: مصوبه مجلس در افزایش ۹۰۰ هزارتومانی حقوق بازنشستگان و حق عائله‌مندی و اولاد نیز به تأیید شورای نگهبان رسیده و باید منتظر ابلاغ بود. صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات و مسائل زیادی دارد و ضریب پشتیبان این صندوق از سایر صندوق‌ها بسیار کمتر است. همچنین بورسی شدن شرکت‌های واجد شرایط نیز به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

کاظمی ادامه داد: برای ساماندهی وضعیت املاک صندوق، کمیته صیانت از اموال بازنشستگان با حضور نماینده‌ای از کانون‌ها فعال خواهد شد تا وضعیت املاک صندوق سامان یابد. متأسفانه اکثر املاک بر اثر رهاشدگی دارای معارض بوده که یک نمونه آن زمین چند ده هکتاری در کرج با ارزش هزار میلیارد تومان است.

براساس این گزارش، عامریان که پسر لاله افتخاری نماینده سابق مجلس است، ۲۵ اردیبهشت در واکنش به اعلام برخی فعالان بازار سرمایه مبنی بر اقدام صندوق بازنشستگی فولاد در فروش سهام سایپا با رنج منفی و ریزش شاخص بورس، گفته بود: با توجه به بالا بودن نقدشوندگی بازار سرمایه، صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق بازنشستگان باید از بازار سرمایه کمک می‌گرفت. به همین دلیل مقدار کمی از سهام سایپا را به فروش رسید که متاسفانه به دلیل شیطنت برخی افراد، حساسیت این اقدام از سوی صندوق بسیار شدت یافت.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده