تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۷۸۳۴۵
سرویس خبر : اجتماعی
رییس امور بازنشستگان صندوق فولاد منطقه اصفهان:

دولت شرکت‌های زیان ده را از صندوق بازنشستگی فولاد بگیرد

‌می‌متالز - رییس امور بازنشستگان صندوق فولاد منطقه اصفهان گفت: در صورتی که این صندوق دولتی محسوب می‌شود؛ دولت باید شرکت‌های زیان‌ده که در دولت‌های گذشته به صندوق تحمیل شده را از ما بگیرد و در صورتی‌که خصوصی هستیم بدهی خود را پرداخت کند.

به گزارش می‌متالز، میثم اسلامیان روز شنبه در جمع خبرنگاران بدون اشاره به ماهیت شرکت‌های زیان ده در اختیار صندوق بازنشستگی فولاد گفت: مطالبه این صندوق از دولت حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در زمان حاضر فصل نوشتن بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه است و کار‌های خیلی خوبی در این زمینه انجام شده و جلسات خوبی با نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق برگزار شده است و در صورتی که این اتفاق رخ دهد و این مساله ریشه‌ای حل شود صندوق تکلیف خود را می‌داند و دیگر چیزی بعنوان اعتراض ۳۸ درصد یا مواردی از این قبیل را نخواهیم داشت.

رییس امور بازنشستگان صندوق فولاد منطقه اصفهان گفت: حدود سه پنجم جمعیت بازنشستگی فولاد کشور بصورت مستقیم زیر پوشش صندوق منطقه اصفهان شامل استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و فارس ساکن هستند.

وی با اشاره به خدمات یکساله اخیر این صندوق به بازنشستگان، اظهار داشت: مجموع بازنشستگان مستقیم صندوق فولاد کشور حدود ۹۰ هزار نفر هستند که با احتساب خانواده‌ها حدود ۲۸۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

اسلامیان با بیان اینکه بازنشستگان این منطقه شامل سه مجموعه اصلی ذوب آهن، فولاد مبارکه و معادن می‌شوند ادامه داد: هفت هزار نفر از این بازنشستگان در استان چهارمحال و بختیاری، هزار و ۵۰۰ نفر در استان فارس و حدود ۴۸ هزار نفر در استان اصفهان حضور دارند.

وی افزود: هزار و ۵۹۰ خانواده در حوزه معادن، فولاد مبارکه سه هزار و ۶۵۰ خانواده و بقیه هم جزو بازنشستگان ذوب آهن اصفهان هستند.

اسلامیان با بیان اینکه درمان بعنوان یکی از نقاط قوت تیم جدید مدیریتی در صندوق بازنشستگی کشور است که پیش از این بازنشستگان در این زمینه با مشکلات متعددی مواجه بودند افزود: وام‌هایی که توسط صندوق به بازنشستگان پرداخت می‌شد در کمتر از یکسال از چهار میلیون با افزایش بیش از صد در صدی به ۱۵ میلیون رسیده است.

به گفته وی، تاکنون ۴۰۰ فقره از این وام‌ها به بازنشستگان استان پرداخت شده و مرحله اول هزار ۷۰۰ فقره دیگر نیز تا فردا به حساب بازنشستگان واریز خواهد.

وی افزود: ۳۹ هزار نفر از بازنشستگان زیر پوشش این صندوق در استان از ذوب آهن اصفهان، ۶ هزار و ۵۰۰ نفز از فولاد مبارکه و هزار و ۵۹۰ نفر هم از معادن هستند.

به گفته وی، هزار و ۶۸۸ بیمار صعب العلاج در بازنشستگان ذوب آهن، ۱۸۷ بیمار در بازنشستگان فولاد هستند که سرکشی و پیگیری درمان بیماران صعب العلاج بطور مداوم انجام می‌شود.

اسلامیان اضافه کرد: در دوران شیوع کرونا حدود هزار و ۵۰ نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق در منطقه اصفهان فوت کردند.

رییس امور بازنشستگان صندوق فولاد منطقه اصفهان با بیان اینکه هشت دفتر رابط در منطقه اصفهان وجود دارد افزود: تمرکز زدایی در این صندوق حذف شده و دفاتر رابطین این صندوق در شهرستان‌های خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، فولادشهر، زرین شهر، مبارکه، شهرکرد و شیراز مستقر هستند و دفتر جدیدی هم در آباده تاسیس شده و خدماتی که در دفتر اصفهان به بازنشستگان ارائه می‌شود در شهرستان‌ها نیز ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده