تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۴۴۲
کد خبر: ۲۷۸۲۲۶
سرویس خبر : اجتماعی

آغاز تغییر در وزارت رفاه/ انتصاب سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد

‌می‌متالز - با حکم صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید حجت کاظمی» به سرپرستی صندوق بازنشستگی فولاد منصوب شد و به این ترتیب تغییرات مدیریتی در این وزارتخانه کلید خورد.

به گزارش می‌متالز، حجت عبدالملکی که از او به عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه سیزدهم یاد می‌شد در روز ۲۴ خرداد ماه سال جاری و به علت آنچه خود آن را "افزایش هماهنگی در دولت" خوانده بود از دولت استعفا داد.

با پذیرفته شدن استعفای عبدالملکی، محمدهادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست به ساختمان خیابان آزادی رفت و پس از گذشت بیش از ۱۲۰ روز، به عنوان گزینه پیشنهاد رئیس جمهور برای تصدی پست وزارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما نتوانست از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد.

باکنار رفتن زاهدی وفا، صولت مرتضوی به مجلس معرفی و موفق شد در روز بیست و هفتم مهرماه اعتماد نمایندگان مردم را جلب و سکان هدایت وزارت رفاه را به دست بگیرد.

زاهدی وفا، دوازدهم مهرماه و در جلسه رای اعتمادش، اشاره‌ای به استعفای یکی از مدیران سازمان‌های تابعه کرده و گفته بود «به اشتباه یکی از مدیران در شب قبل، مجبور شدم استعفای او را بپذیرم و امروز هم سرپرست جدید تعیین خواهد شد که ساحت مقدس مجلس حفظ شود.»

گفته می‌شود اشاره سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد بود که تا کنون مسوولیت اداره این صندوق را برعهده داشت و در نهایت، اولین گزینه تغییر مدیریتی در این وزارتخانه شد و صولت مرتضوی، سید حجت کاظمی را جایگزین وی کرد.

«سید حجت کاظمی» که به عنوان سرپرست جدید صندوق بازنشستگی فولاد منصوب شده است، پیشتر مسوولیت‌های متعددی از جمله معاون اقتصادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، معاونت اداره کل مجامع و شورا‌های حوزه وزارتی، وزارت رفاه سابق، مشاور امور مجلس معاونت سازمان تامین اجتماعی، رئیس گروه بازرسی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل دفتر هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور و عضویت هیات مدیره و مشاور در شرکت‌های مختلف را در کارنامه خود دارد.

در بخشی از حکم انتصاب کاظمی آمده است: «نظر به تعهد، شایستگی، صلاحیت‌های علمی و اجرایی جنابعالی با استناد به بند «ج» قانون اصلاح ماده ۱۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی به موجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد» منصوب می‌شوید.»

آغاز تغییر در وزارت رفاه/ انتصاب سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد

ارتقای معیشت بازنشستگان در دستورکار مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی فولاد

در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، سید حجت کاظمی، مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی فولاد نیز در سخنانی با تشکر از اعتماد مرتضوی گفت: با توجه به سوابق مدیریتی که از سال‌ها پیش در بخش‌های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات امنای صندوق‌ها داشته‌ام از نزدیک در جریان مشکلات و چالش‌ها، صورت‌های مالی و همچنین ظرفیت‌های صندوق بازنشستگی فولاد بوده و به آن اشراف دارم.

وی افزود: بهبود کمی و کیفی خدمات درمانی و رفاهی و همچنین ارتقای معیشت بازنشستگان، توسعه تور‌های زیارتی و سیاحتی بازنشستگان، بهبود بازدهی دارایی‌ها، حرکت به سمت بورسی شدن شرکتها، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، تعامل مطلوب با کانون‌های بازنشستگی و برگزاری جلسات مستمر با آنان، اصلاح ساختار و فرآیندها، اصلاح بودجه ریزی، شفافیت و فسادستیزی را از جمله برنامه‌های من خواهد بود.

کاظمی گفت: هدف ما این است تا روحیه شادابی و نشاط را در بازنشستگان تقویت کرده و برای رضایتمندی این عزیزان تلاش کنیم.

حسین عامریان، مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی فولاد نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد و دستاورد‌های یک ساله صندوق بازنشستگی فولاد گفت: خدای بزرگ را شاکرم که توفیق خدمت به بازنشستگان عزیز فولاد را پیدا کردم. از روزی که مسوولیت را بر عهده گرفتم به همکارانم گفتم برای جبران عقب ماندگی‌ها و حل چالش‌های صندوق باید شبانه روز تلاش کنیم. صندوق فولاد چالش‌های فراوانی داشت، اما با همت و تلاش مضاعف تلاش کردیم تا در زمینه رفاهیات، معیشت و درمان بازنشستگان تحول بزرگی را ایجاد کنیم ضمن اینکه با توجه به اینکه در شروع مسوولیتم با وضع بسیار نامطلوب شرکت‌ها، رهاشدگی املاک و اموال بازنشستگان مواجه شدم، ساماندهی این موضوعات را در دستور کار قرار دادم. وضعیت رهاشدگی املاک صندوق به گونه‌ای بود که مجتمع گاجره ۲۵ سال سند نداشت و توانستیم برای آن سند بگیریم یا زمینی ۲۵۰ هکتاری از املاک صندوق رها شده و حتی به آن تعرض شده بود.

عامریان گفت: در شرکت دخانیات با مافیایی مواجه بودیم که کمر به نابودی آن بسته بود، اما مدیریت آقای شیخان موجب شد تا با این مافیا مقابله شود و روند زیان دهی آن متوقف گردد.

وی ادامه داد: از اینکه بیش از این توفیق خدمت به بازنشستگان عزیز را پیدا نکردم و از اینکه بیش از این توفیق خدمت به مردم بافق را پیدا نکردم ناراحتم. در بافق با انتصاب مدیری بومی و انقلابی شرکت سنگ آهن متحول شد. امیدوارم از مدیران انقلابی دخانیات و سنگ آهن در مقابله با منفعت طلبان حمایت شود.

عامریان گفت: جا دارد تشکر ویژه‌ای از عبدالملکی داشته باشم که با مردانگی از مدیران خود حمایت کرد. با همکاری و همراهی همه مدیران صندوق و اعضای هیات مدیره دستاورد‌های قابل توجهی حاصل شد و امیدوارم آقای کاظمی نیز در مسوولیتی که بر عهده گرفته است موفق باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده