تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۲۸۰۱۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص هم‌وزن رشد ۱.۰۹ درصدی را ثبت کرد

‌می‌متالز - امروز، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۳۳۹ واحد (۱.۰۹درصد) افزایش به رقم ۴۰۱ هزار و ۹۰۷ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۱ هزار و ۷۳۹ واحد (۰.۸۳ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز شنبه، ۲۱ آبان ماه، بیش از ۸ میلیارد و ۲۰۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۴۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۸ هزار و ۵۶۷ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۳۷ هزار و ۴۹۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۸ هزار و ۳۰۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۴ هزار و ۴۷۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۴ میلیارد ریال و گروه حمل و نقل با ۶ هزار و ۶۸۲ معامله به ارزش یک هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳ هزار و ۴۰۳ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۲ هزار و ۱۵۳ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۷۵۸ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۶۵۳ واحد و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۶۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت پتروشیمی شازند با ۴۲۲ واحد، بانک ملت با ۲۴۰ واحد، شرکت ایران خودرو با ۱۹۵ واحد، شرکت سایپا با ۱۵۸ واحد و گروه بهمن با ۸۰ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۱ آبان ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۱۹.۹۲ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۵۴۱ واحد رسید.

همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۴۹۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، پلیمر آریا ساسول با ۲۹ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۸.۳۷ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۸ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۴.۵ واحد و شرکت پتروشیمی زاگرس با ۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید با ۱.۸ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان ۱.۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات با ۱.۱ واحد، شرکت سیمان لار سبزوار با یک واحد و پخش البرز با یک واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده