تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۸۰۵۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۲ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - پس از دو روز نزول، شاخص کل بورس حمایت شد و ۲ هزار واحد بالا آمد.

به گزارش می‌متالز، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و چهارم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۲ هزار و ۲۸۱ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۴۵۵ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با صعود هزار و ۳ واحدی در سطح ۳۹۹ هزار و ۸۱۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۲ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۳۱ واحد قرار گرفت.

نماد‌های اثرگذار بر شاخص‌ها


امروز نماد‌های «خودرو»، «بفجر» و «وغدیر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «پارس»، «ومعادن» و «شبندر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «شگویا»، «شجم» و «زاگرس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فغدیر»، «فزر» و «اتکای» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس خگستر صدرنشین است و شپنا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های دی، تلیسه و فرابورس پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.


ارزش معاملات بازار سهام


امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۱ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶ هزار و ۲۶ میلیارد تومان بود که ۵۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام


در معاملات سه‌شنبه ۷۴ نماد صف خرید داشتند و ۲۳ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با کاهش ۲۳ درصدی به ۱۲۷ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۶ درصد افزایش یافت و ۲۵۸ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۶۶ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد مادیرا (شرکت صنایع مادیران) با صف خرید ۱۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از مادیرا، نماد‌های حتوکا (شرکت حمل و نقل توکا) و وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) بیشترین صف خرید را داشتند.

شاخص بورس ۲ هزار واحد رشد کرد

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده