تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۸۰۹۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۲۰هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۲۰هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان در بیش از ۳۳۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۵۲ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، به پرداخت ملت و سرمایه‌گذارش شفادارو با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۶ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان در ۱۸۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۳۳ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۳۴۵ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز و پتروشیمی زاگرس، و بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام شرکت‌های داروسازی دانا، بیمه کوثر و داروسازی کاسپین تامین شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده