تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۸۰۵۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۲هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه، بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان در بیش از ۲۹۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲ هزار و ۴۱۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۴۵۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو، فجر انرژی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری غدیر شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی پارس، توسعه معادن و فلزات و پالایش نفت بندرعباس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ورقه به ارزش ۱۲ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان در ۲۴۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۲ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۴۳۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی تندگویان، صنایع پتروشیمی تخت جمشید و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های آهن و فولاد غدیر ایرانیان، پویا زرکان آق دره و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده