تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۸۰۲۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیرکل کانون صرافان اعلام کرد:

دلیل اصلی گرانی بی سابقه دلار و احتمال بازگشت نقدینگی به بورس

‌می‌متالز - دبیرکل کانون صرافان با اعلام دلیل اصلی گرانی بی سابقه دلار، احتمال داد نقدینگی از بازار ارز به دلیل رشد قابل توجه شاخص بورس راهی بازار سرمایه شود.

به گزارش می‌متالز، کامران سلطانی زاده در واکنش به وضعیت اخیر بازار ارز و نوسانات قیمت گفت: بسیاری از افراد به دلیل کاهش ارزش ریال و افزایش تورم که هر سال تجربه می‌شود به سمت بازار‌های ارز، سکه و طلا و همچنین ملک و زمین سوق پیدا می‌کنند. به دلیل راکد بودن بازار ملک و زمین در سال جاری، بیشتر مردم برای خرید ارز تمایل نشان دادند و با افزایش تقاضا موجب گرانی دلار شدند.

وی افزود: جذابیت ارز تا زمانی که مردم احساس کنند ارزش پول را حفظ کرده اند ادامه دارد و بعد از آن دیگر خریدی نخواهند کرد و روند بازار معکوس خواهد شد، اما باید دید در چه قیمتی مردم از خرید ارز اشباع خواهند شد. هیجانات مقطعی بازار هم در برخی مواقع موجب افزایش خرید ارز خواهد شد و فعلا هم به دلیل اتفاقات اخیر و وضعیت بازار سهام و خروج بسیار زیاد نقدینگی از بورس این حجم از تقاضا برای خرید ارز و افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

سلطانی زاده ادامه داد: با توجه به رشد قابل توجه شاخص بورس در دو هفته گذشته، احتمال بازگشت نقدینگی از بازار ارز به بازار سرمایه نیز وجود دارد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده