تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۱
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۸۰۲۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

بورس می‌تواند با شیب ملایم به رشد خود ادامه دهد

‌می‌متالز - محمدهادی حمیدی گفت: رشد حدود ۱۵ الی ۲۰ درصدی نماد‌ها در هفته گذشته با حمایت و خرید حقوقی‌ها در بازار رقم خورد و با وجود ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک حاکم بر بازار، بورس می‌تواند با یک شیب ملایم به روند صعودی خود ادامه دهد.

به گزارش می‌متالز، محمدهادی حمیدی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی روند آتی بورس تهران و عوامل تاثیرگذار بر کلیت آن پرداخت و به بورسان گفت: امسال با توجه به ریسک‌هایی از جمله افزایش نرخ بهره بدون ریسک و سایه تحریم‌ها سیاست‌گذار باید در در راستای حفظ رقابت‌پذیری صادراتی صنایع نرخ خوراک را به گونه‌ای تعیین کند که صنایع بورسی با مشکلی مواجه نشوند و قدم‌های موثری از سوی دولت برای تسهیل تولید و تضمین حاشیه سود مناسب برای صنایع بورسی برداشته شود.

حمیدی در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی نرخ دلار برای یک سال آتی بسیار سخت است، گفت: با توجه به وجود ریسک‌های سیستماتیک و سیاست بین الملل، به راحتی نمی‌توان نرخ دلار را پیش‌بینی کرد و اینکه دلار نیما قرار است با چه فاصله‌ای قیمت‌گذاری شود بستگی به سیاست‌های بانک مرکزی دارد.

این کارشناس بازار خاطرنشان کرد: سیاست‌های بانک مرکزی همیشه بر کلیت بازار تاثیرگذار بوده است، بنابراین اگر دولت و بانک مرکزی به سمت شکوفایی بازار سرمایه قدم بردارند، نخست دولت و بانک مرکزی از آن منتفع شده و سپس بازار سرمایه منتفع خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده