تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۸۰۲۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تضمین سود ۲۰ درصدی در بورس با خرید اوراق بیمه سهام یار

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه با اشاره به طرح تضمین سود ۲۰ درصدی سهامداران گفت: کسانی که پرتفوی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان دارند می‌توانند اوراق بیمه سهام یار را خریداری کنند که با این کار طی یک سال آینده سود ۲۰ درصدی برایشان تضمین می‌شود.

به گزارش می‌متالز، نیما میرزایی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ سیما با اشاره به اینکه سازمان بورس، طرح بیمه «سهام یار» را دو هفته پیش تصویب کرد و از ۲۱ آبان اجرایی شد، افزود: افرادی که پرتفوی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان دارند می‌توانند این اوراق بیمه سهام یار را خریداری کنند و با این کار خیال خود را راحت کنند.

وی ادامه داد: با این کار، یکی از انگیزه‌های اصلی این سهامداران از جمله انتقال پول ناشی از فروش سهام به بانک‌ها و یا خرید اوراق درآمد ثابت از بین می‌رود و آن‌ها با خیال راحت می‌توانند دارایی ارزشمند خود را که این روز‌ها به قیمت‌های خیلی جذابی رسیده است نگهداری کنند.

میرزایی افزود: اگر بازدهی بازار سرمایه در این یک سال بیشتر باشد سود بیشتری می‌توانند دریافت کنند و اگر کمتر بود سود ۲۰ درصد توسط دولت تضمین شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اگر قیمت سهام این سهامدران در طول یک سال کاهش یابد و ضرر کنند، دولت تفاوت آن را به حساب بانکی شان واریز می‌کند، گفت: بر اساس برآوردها، این طرح می‌تواند ۹۶ درصد سهامداران خرد بازار سرمایه را پوشش دهد.

میرزایی افزود: سهامدارانی که پرتفوی ۱۰۰ میلیون تومانی یا کمتر دارند می‌توانند برای خرید اوراق بیمه «سهام یار» به پنل کارگزاری خود مراجعه و واژه «سهام یار» را جستجو و بر روی آن کلیک و یک عدد از این اوراق را به قیمت یک ریال خریداری کنند و کار اضافه‌ای لازم نیست انجام دهند.

وی اضافه کرد: سهامداران شرکت کننده در این طرح باید دقت کنند میزان پرتفویی که در چهارم آبان داشتند ملاک محاسبه قرار می‌گیرد و این میزان نباید کمتر شود یعنی فروش نداشته باشند، اما اگر خواستند می‌توانند پرتفوی سهام خود را اضافه یا کم کنند.

میرزایی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح شامل کسانی که در آینده می‌خواهند سبد سهام را تشکیل دهند می‌شود؟ گفت: در طرح پیشنهادی سازمان بورس برای دارندگان آتی سهام، پیشنهادی ارائه نشده و این طرح مربوط به سهامداران قبلی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده