تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۷۹۹۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی بورس تا آخر آبان/ با بیمه سهام، ریسک خود را پوشش دهید

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه، تدوین لایحه بودجه و عمل سازمان بورس به بسته حمایتی را از عوامل اثرگذار در روند بازار سرمایه دانست.

به گزارش می‌متالز، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه، بیان کرد: بازار سرمایه از اول این هفته روند صعودی داشته که این روند، متاثر از تصویب بسته حمایتی ۱۰ بندی است.

وی افزود: در بازار سرمایه اطمینان نسبی ایجاد شده که این اطمینان حاصل یکی از بند‌های مهم بسته حمایتی با عنوان بیمه سهامِ اشخاص حقیقی است، که با تصویب این بند مهم، اصل ارزش سهام و سود آن بیمه خواهد شد. اجرای این بیمه باعث پوشش ریسک سهامداران حقیقی می‌شود تا این گروه از سهامداران در بازارسرمایه آرامش خاطر بیشتری داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: علاوه بر بیمه سهام، رشد قیمت‌های جهانی و حمایت صندوق تثبیت از بازار باعث خروج شاخص کل از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شد. همچنین گفتنی است که شاخص کل در تمامی روز‌های این هفته روند مثبت داشته و در روز چهارشنبه نیز با رشد ۶ هزار و ۶۱۳ واحدی وارد کانال یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحدی شد.

دارابی ادامه داد: بازدهی شاخص کل در ۵ روز کاری گذشته ۵.۹ بوده که این بازده حاصل اقدامات هفته‌های گذشته در راستای تصویب بسته حمایتی بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش بینی بورس تا پایان آبان ماه گفت: پیش بینی بازار سرمایه تا آخر آبان ماه به عوامل مختلفی مانند تدوین لایحه بودجه، عمل دولت و سازمان بورس به تمامی بند‌های بسته حمایتی، روند قیمت‌های جهانی، قیمت محصولات پتروشیمی، هزینه آب و برق، وضعیت نرخ بهره، قیمت ارز نیمایی و سوخت صنایع بستگی دارد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

 

عناوین برگزیده