تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۳۰
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۸۲۳۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صنایع بورسی برای کاهش زیان سهامداران خود جهت قطعی احتمالی گاز هوشیار باشند

‌می‌متالز - کارشناس حوزه بورس کالا گفت: قطعا اگر روند عرضه‌های مستمر برخی صنایع مانند سیمان، فولاد و دیگر بخش‌ها متوقف شود بازار شدیدا تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، مهدی بیات منش گفت:با سرد‌تر شدن هوا احتمال قطعی گاز صنایع وجود دارد هر چند که در تابستان دولت توانست قطعی برق صنایع را نسبت به سال‌های قبل بهتر مدیریت کند و این انتظار می‌رود امسال نیز قطعی گاز صنایع مطلوب‌تر مدیریت شود. اما به هر حال احتمال قطعی گاز صنایع وجود دارد موضوعی که مانند سال‌های گذشته صنایع کشور به ویژه صنایع بورسی را بیشتر نگران کرده است.

او گفت: بسیار واضح است که اگر قطعی گاز بدون اطلاع قبلی صنایع بورسی رخ دهد مشکلات زیادی رقم خواهد خورد قطعا اگر روند عرضه‌های مستمر برخی صنایع مانند سیمان، فولاد و دیگر صنایع متوقف شود بازار شدیدا تخت تاثیر قرار می‌گیرد و قطعا بحران افزایش نرخ برخی محصولات قابل پیش بینی خواهد بود.

او می‌گوید:اگر قرار بر اولویت بندی و سهمیه بندی سوخت صنایع است برای جلوگیری از مشکلات و سو استفاده برخی سود جویان باید بر اساس زمان بندی و برنامه کار پیش رود تا صنایع کمترین آسیب از نظر تولید و عرضه‌های مستمر خود در بازار را شاهد باشند چرا که اگر تولید و عرضه دچار مشکل شود مانند دوره‌های قبل برخی از افراد با شیطنت در بازار آزاد مردم را با مشکلاتی نظیر افزایش نرخ‌های شدید مواجه می‌کنند کمبود محصول در بازار هم بر این افزایش نرخ دامن می‌زند و مصرف کنندگان بیشترین آسیب را می‌ببیند.

بیات منش گفت: وقتی هم صنایع بورسی و کارخانه‌ها دچار مشکل شوند به طور مستقیم این سهامدار است که دچار زیان می‌شود در مجموع صنایع بورسی برای کاهش زیان سهامداران خود جهت قطعی احتمالی گاز هوشیار باشند. البته بحث سوخت جایگزین مانند مازوت نیز مطرح است که لازم است به آلایندگی و تخریبات زیست محیطی این سوخت هم اشاره شود. در کل بهترین اقدام هماهنگی و مدیریت است تا مردم و ویژه‌تر سهامداران بورسی کمتر زیان کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده