تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۸۲۴۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عرضه ۹۰ هزار تن سیمان خراسان رضوی در بورس کالا

‌می‌متالز - معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن خراسان رضوی گفت: واحد‌های تولیدی سیمان در استان، ۹۰ هزار تن از محصولات خود را در بورس کالا عرضه کردند.

به گزارش می‌متالز، بخشعلی بیاتی معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای استان‌هایی که از واحد‌های تولیدی سیمان برخوردار هستند، سهمیه‌ای به منظور عرضه این محصول در بورس کالا در نظر گرفته است که طبق این بخشنامه همه واحد‌های تولیدی سیمان ملزم به عرضه تولیدات هفتگی خود در بورس هستند.

او افزود:با توجه به ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر رعایت کف عرضه سیمان در بورس کالا توسط کارخانه‌های سیمان و بر اساس جدول مرتبط مبنی بر تعیین و اعلام کف عرضه هفتگی کارخانه‌های سیمان در آذرماه جاری، پنج واحد تولیدی استان موظف هستند هفته‌ای ۹۰ هزار تن سیمان را از طریق بورس کالا عرضه کنند.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد:متوسط قیمت پایه هر تن سیمان به صورت فله در بورس کالا را ۶۵۰ هزار تن ذکر و بیان کرد: این در حالی است که قیمت هر تن سیمان با احتساب کرایه حمل آن در بازار به ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.


بیاتی عرضه سیمان در بورس را عاملی در کاهش قیمت آن دانست و بیان کرد: تصمیم وزارتخانه مبنی بر الزام واحد‌های تولیدی به عرضه سیمان در بورس کالا به سبب پیشگیری از محدودیت‌های تولید ناشی از قطع احتمالی انرژی برای کارخانه‌های سیمان در زمستان، ایجاد شفافیت معاملاتی، تعادل در بازار و خروج صنعت سیمان از قیمت گذاری دستوری بوده است.

اوتصریح کرد:تمامی واحد‌های تولیدی سیمان استان مکلف به رعایت کف عرضه در بورس کالا در هر مرحله به صورت هفتگی برای محصول سیمان هستند که تعادل عرضه و تقاضا با استمرار نظارت و پایش هرچه بیشتر بازار این محصول مورد تاکید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد:در این راستا کارشناسان این اداره کل شهرستان‌ها مراتب را مورد رصد قرار خواهند داد و در صورت عدم رعایت کف عرضه ابلاغی یا نگهداری آن، برای واحد‌های متخلف گزارش تخلف عرضه خارج از شبکه تنظیم و مراتب جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده