تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۲۱۶۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برنامه گازرسانی به کارخانجات سیمان هفته آینده اعلام می‌شود

‌می‌متالز - رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از تعیین تکلیف برنامه گازرسانی به کارخانجات سیمان ظرف مدت یک هفته آتی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «حمید فرمانی» رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان پیرامون برنامه وزارتخانه‌های صمت و نفت برای گازرسانی به واحد‌های تولیدی سیمان در فصول سرد‌سیر امسال اظهار کرد: تاکنون مذاکره و یا جلسه‌ای برای تعیین تکلیف این موضوع برگزار نشده، اما با این حال پیش‌بینی می‌شود که ظرف مدت یک هفته آتی، برنامه زمانی مشترکی نهایی و سپس اعلام خواهد شد.

رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این انجمن به صورت مجزا برنامه خاصی برای مصرف گاز کارخانجات سیمان در ایام سرد سال دارد یا خیر، گفت: اگر بدانیم که واحد‌های تولیدی سیمان امسال با چه مقدار محدودیت گازی مواجه هستند، یقیناً می‌توان به تناسب آن مقدار کسری، برنامه‌ریزی‌های لازم برای مصرف گاز را تدوین و اجرا کرد.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نیاز جدی نهضت ملی مسکن به تامین به موقع مصالح به ویژه سیمان در ۶ ماهه دوم امسال، انجمن مقدار نیاز واحد‌های تولیدی این کالا به تامین انرژی پایدار در طول مدت زمان مذکور را به وزارت صمت منتقل کرده و به نظر می‌رسد اکنون آن‌ها در حال رایزنی با وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای تحقق این امر هستند.

منبع: بازار نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده