تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۰۸۳۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس هیات مدیره انجمن صنعت سیمان:

دلیل افزایش تقاضا در بازار سیمان اعلام شد/ انتقاد از عدم مداخله دولت

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره انجمن صنعت سیمان با اشاره به دلیل افزایش تقاضا در بازار سیمان از عدم مداخله دولت در بازار خرده فروشی این محصول انتقاد کرد.

به گزارش می‌متالز، حمید فرمانی با اشاره به آخرین تحولات بازار سیمان گفت: قیمت سیمان به دلایل مختلف از جمله تقاضا و هزینه‌های حمل در نقاط مختلف، تفاوت بسیاری دارد و همین مساله شاخص میانگین قیمت را بی‌اعتبار می‌کند.

وی افزود: ۲۲ کارخانه سیمان، کالا را در قیمت پایه تعیین شده بورس کالا عرضه کردند که نشان می‌دهد هیچ گونه افزایش قیمتی در این بخش از بازار رخ نداده است.

این فعال صنعت سیمان ادامه داد: عرضه سیمان متناسب با نیاز بازار انجام می‌شود و برای تداوم این عرضه مقرر شده، جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن و مسوولان وزارت نیرو ۱۴ تیر ماه برگزار شود تا با حداکثر توان ممکن در فصل گرم سیمان تولید شود.

فرمانی با انتقاد از عدم مداخله دولت در بازار خرده فروشی سیمان توضیح داد: همه ابزار‌های نظارتی دولت بر کارخانه سیمان متمرکز شده، اما با بیشترین تولید به دلیل وجود دلالان بین محصول خریداری شده از بورس کالا و مصرف‌کننده نهایی بازهم امکان ایجاد نابسامانی در بازار وجود دارد. نهاد‌های متولی از جمله وزارت صنعت ابزاری برای ساماندهی واسطه‌گران بازار سیمان ندارند. همین مساله تلاش سایر ارکان از جمله بخش تامین برق و کارخانه‌های سیمان برای ساماندهی بازار را تحت تاثیر قرار داده و بی‌اثر می‌کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده