تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۵۵۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش بیش از ۱۰ درصدی تولید سیمان در ۴ ماه نخست ۱۴۰۲/ صادرات سیمان در ۴ ماه نخست سال به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره انجمن سیمان از افزایش بیش از ۱۰ درصدی تولید سیمان در ۴ ماه نخست ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حمید فرمانی از افزایش بیش از ۱۰ درصدی تولید سیمان در ۴ ماه نخست امسال درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون باتوجه به میزان عرضه هیچ گونه التهابی در بازار وجود ندارد. براساس آمار قطعی کارخانه‌های تولیدی، میزان تولید در ۴ ماه نخست امسال ۲۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تن بوده است که درمقایسه با سال گذشته ۱۰ و هفت دهم درصد افزایش تولید داشته ایم. در ۴ ماه ابتدایی امسال ۲۷ میلیون و ۲۴۰ هزارتن «کلینکر» نیز تولید شده که درمقایسه با ۴ ماه نخست سال گذشته تولید این محصول ۵ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه، افزود: صادرات کلینکر تا پایان تیر امسال، ۲ میلیون و ۸۸۰ هزارتن بوده که درمقایسه با پارسال ۱۶ درصد کاهش داشته است. صادرات سیمان در ۴ ماه نخست سال نیز به یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن رسیده که درمقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

وضع تحویل داخلی سیمان

رئیس هیات مدیره انجمن سیمان در پایان و درباره وضع تحویل داخلی سیمان نیز، بیان داشت: امسال میزان تحویل ۲۳ میلیون و ۵۶۰ هزار تن بوده که این عدد نشان دهنده ۱۱ و نیم درصد افزایش است. میزان موجودی کلینکر ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که درمقایسه با سال گذشته ۴درصد کاهش داشته و این رقم نشان می‌دهد مصرف، افزایش یافته است.

لازم به ذکر است، بازار سیمان با ثبات و آرامش روبه رو است و درحال حاضر میزان عرضه درمقایسه با تقاضا افزایش دارد و هیچ گونه التهاب قیمتی در بازار وجود ندارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده