تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۸۴۸۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سیمان کشور مطرح کرد:

حل مشکل نقدینگی شرکت‌های سیمانی، با عرضه در بورس کالا

‌می‌متالز - حمید فرمانی گفت: با عرضه سیمان در بورس کالا دیگر مجبور نیستیم برای دریافت وجه ریالی محصولات فروخته شده چندین ماه صبر کنیم. همچنین دیگر اتهامی متوجه تولیدکنندگان صنعت سیمان نیست چرا که به شکل شفاف و براساس یک مقررات مشخص، سیمان در بورس کالا عرضه و معامله می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حمید فرمانی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سیمان کشور به قیمت گذاری دستوری در صنعت سیمان اشاره کرد و افزود: قیمت تمام شده سیمان افزایش یافته و از طرفی بالا بودن هزینه‌های جانبی، شیب صادرات را نزولی کرده است و تنها با رهایی از قیمت‌گذاری دستوری و اعتماد به روند عرضه و تقاضا، صنعت سیمان به تعادل می‌رسد.

وی از مدیران ارشد وزارتخانه‌های مربوطه درخواست کرد به اقتصاد به عنوان یک علم و به مکانیزم عرضه و تقاضا به عنوان یک روش علمی و تجربه شده، اعتماد و با دید بلند مدت به این صنعت، سیاست‌های مربوط به صنعت سیمان را تنظیم کنند.

مدیرعامل سیدکو با تاکید بر اینکه ما به دنبال گران فروشی نیستیم گفت: سیمان باید در یک فضای حرفه‌ای و شفاف اقتصادی و به عنوان یک کالای راهبردی معامله شود، تا حیات این صنعت ادامه‌دار باشد.

فرمانی در پایان با بیان اینکه صنعت سیمان با قدمت ۸۵ سال از قدیمی‌ترین صنایع کشور است، گفت: این صنعت در کشور با ۸۸ میلیون تن ظرفیت دایر شده و در بهترین حالت تنها ۷۵ میلیون تن از این ظرفیت به منصه ظهور رسیده است؛ که ۶۷ درصد آن دولتی و از آن مجموعه‌هایی همچون شستا، بنیاد مستضعفان، بانک ملی و ... است.

تعداد بازدید : 3

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده