تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۸۲۹۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در راستای تعامل پیش‌دستانه با صنایع کشور؛

مدیرکل صنعت و جامعه معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد از صنایع شهر قزوین بازدید کرد

‌می‌متالز - لاله ملک نیا در سفر به استان قزوین از مجتمع فولاد هفت الماس، شرکت گلدایران و خط تولید کارخانه لباسشویی جی پلاس در شهرک صنعتی کاسپین بازدید نمود.

به گزارش می‌متالز، لاله ملک نیا، مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه حوزه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه سفر‌های استانی خود که در راستای تعامل پیش دستانه با صنایع به منظور مذاکره و ایجاد ارتباط موثر با صنایع شاخص مناطق مختلف کشور انجام می‌شود، در سفر به استان قزوین از مجتمع فولاد هفت الماس، شرکت گلدایران و خط تولید کارخانه لباسشویی جی پلاس در شهرک صنعتی کاسپین بازدید نمود و در طی بازدید‌های صورت گرفته جلساتی نیز با مدیران ارشد صنایع یاد شده در راستای توسعه همکاری‌های فی مابین و ورود دانشگاه در رفع مشکلات و نیاز‌های فناورانه صنعت برگزار شد.

ملک نیا در خصوص دستاورد‌های بازدید‌های انجام شده در این استان اظهار نمود: با توجه به اینکه استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی کشور می‌باشد و طیف گسترده و متنوعی از انواع صنایع در این استان فعال هستند، این شرایط فرصت مغتنمی برای دانشگاه جهت مشارکت در تامین نیاز‌های حوزه صنعت و گام برداشتن در راستای عملیاتی شدن اهداف و سیاست‌های کلان دانشگاه در حوزه نگاه فنآورانه و مساله محور به پژوهش و توسعه پژوهش‌های کاربردی و حل مساله است.

وی افزود: خوشبختانه واحد قزوین از واحد‌های سرآمد دانشگاه می‌باشد و به لطف برخورداری از زیرساخت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی مناسب، امکانات و تجهیزات پیشرفته و اعضای هیات علمی صاحب نظر و مجرب در حوزه‌های مختلف صنعت و فناوری، همواره جزو واحد‌های دانشگاهی پیشرو در حوزه فناوری و نوآوری و ارتباط با صنعت بوده است. با توجه به این ظرفیت‌ها در جلسه‌ای که با مدیر کیفیت و مهندسی و همچنین مدیر کارخانه شرکت گلدیران داشتیم مذاکرات خوب و موثری به منظور همکاری‌های مشترک انجام شد که یکی از موارد مهم آن موضوع طراحی و ساخت برد‌های الکترونیکی و بروز رسانی نرم افزار کنترل شستشوی ماشین‌های لباسشوئی جی پلاس بود. همکاران واحد قزوین تلاش‌های خوبی در این حوزه انجام داده اند و با توجه به این تلاش‌ها و ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی انتظار داریم بزودی شاهد عقد قرارداد‌های خوبی در حوزه ارتباط با صنعت در این استان باشیم.

مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه حوزه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: همچنین در این سفر بازدیدی از شرکت فولاد هفت الماس قزوین داشتیم که یکی از تولید کنندگان بزرگ ورق‌های صنعتی در سطح کشور محسوب می‌شود. در این بازدید جلسه موثری با مدیر تحقیق و توسعه این شرکت داشتیم و گفتگو‌های سازنده و بسیار دلگرم کننده‌ای انجام شد. خوشبختانه در این نشست، شاهد استقبال مدیران شرکت از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در رفع نیاز‌های مربوطه بودیم که جای تقدیر و تشکر فراوان از مجموعه مدیریتی این صنعت دارد. لازم به ذکر است تلاش‌ها و موفقیت‌های همکاران عزیزمان در واحد قزوین در پروژه‌های مشترک با صنایع استان نیز در این نگاه مثبت به مجموعه دانشگاه موثر می‌باشد.

ملک نیا افزود: در این جلسه با توجه به اقداماتی که در واحد قزوین در زمینه یک پروژه تحقیقاتی در خصوص طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری ابعاد ورق‌های فولادی صورت گرفته است زمینه لازم برای عقد قرارداد صنعتی با شرکت یاد شده جهت طراحی یک سامانه مبتنی بر بینایی ماشین برای تشخیص دقیق ابعاد و ضخامت ورق‌های مورد نیاز صنایع فراهم شد.

وی تصریح کرد: در جلسات برگزار شده با این صنایع سعی کردیم به تشریح رویکرد و سیاست‌های کلی دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت بپردازیم و بر عزم جدی دانشگاه آزاد اسلامی در حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و حل مساله که مورد خواست و تاکید ریاست عالیه دانشگاه و معاون محترم تحقیقات، فنآوری و نوآوری دانشگاه می‌باشد، اشاره کنیم. همچنین توضیحاتی در خصوص طرح‌های دانشگاه از جمله طرح پایش، طرح پویش، ماموریت‌های مطالعاتی در صنعت و ... به صنایع ارایه شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

مدیر کل صنعت، جامعه و دانشگاه بیان داشت: همچنین در این سفر یکروزه علاوه بر بازدید از صنایع مورد اشاره جلسه مفصلی با حضور معاون محترم پژوهش و فناوری استان قزوین و همکاران حوزه ارتباط با صنعت با اعضای هیات علمی فناور و فعال در حوزه پروژه‌های پژوهشی برون دانشگاهی و صنعتی داشتیم که در این جلسه ضمن استماع مشکلات و نقطه نظرات این همکاران گرانقدر، راهکار‌های لازم ارائه شد. درخصوص برخی از موارد نیز مقرر شد به منظور ارائه سازوکار‌های لازم برای رفع موانع و مشکلات مربوطه، موضوع در سازمان مرکزی طرح و مورد پیگیری قرار گیرد که ان شا الله بتوانیم شرایط مناسب تری را برای همکاران فعال در حوزه فناوری و صنعت فراهم نماییم.

منبع: خبرگزاری آنا

عناوین برگزیده