تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۸۳۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره فن‌آوری و نوآوری اداره کل صمت استان گلستان مطرح کرد؛

اتصال صنعت با دانشگاه ﺷﺎهﮐﻠﯿﺪ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺶﺑﻨﯿﺎن اﺳت

‌می‌متالز - رئیس اداره فن‌آوری و نوآوری اداره کل صمت استان گلستان اعلام کرد که اتصال صنعت با دانشگاه و ﮔﺴﺘﺮش و ﺗﺮوﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ در ﻣﯿﺎن ﺻﻨﺎﯾﻊ و ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ، ﺷﺎهﮐﻠﯿﺪ ﻣﻔﻘﻮده ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺶﺑﻨﯿﺎن اﺳت.

به گزارش می‌متالز، «مهدی کاظمی» رئیس اداره فن‌آوری و نوآوری اداره کل صمت استان گلستان، در خصوص برگزاری نشست تخصصی مدیران تحقیق و توسعه واحد‌های تولیدی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش و پیرو تفاهم‌نامه راهبردی وزارت صمت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآفرین، ارتقای تحقیق و توسعه و رسوخ فناوری‌های پیشرفته در بنگاه‌ها، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و فناوری‌های دانشگاهی و هم‌افزایی و هم‌راستایی صنعت و دانشگاه، این نشست با حضور معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در محل اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه به ضرورت‌های تحقیق و توسعه در واحد‌های تولیدی، مسیر دانش بنیانی، تجربیات موفق واحد‌های تولیدی استان در این زمینه، اقدامات، مشوق‌ها و حمایت‌ها در حوزه پارک علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی و ضرورت استفاده از توانمندی و امکانات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان پرداخته شد.

رئیس اداره فن‌آوری و نوآوری اداره کل صمت استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: اتصال صنعت با دانشگاه و ﮔﺴﺘﺮش و ﺗﺮوﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ در ﻣﯿﺎن ﺻﻨﺎﯾﻊ و ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ، ﺷﺎهﮐﻠﯿﺪ ﻣﻔﻘﻮده ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺶﺑﻨﯿﺎن اﺳت که با ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاری ﻣﻨﺎﺳﺐ، باعث افزایش ﺑﻬﺮه‌وری، ﮐﺎﻫﺶ ﻗﯿﻤﺖ، اﻓﺰاﯾﺶ ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﮔﺴﺘﺮش ﺻﺎدرات می‌شود.

کاظمی تاکید کرد: ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﻪی ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﭘﺎﯾﻪ، ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﮐﺎرﺑﺮدی و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪای در ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﮥ ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺣﺪاﮐﺜﺮی، ﭼﻪ ﺑﻪﺻﻮرت ﻧﻮآوریﻫﺎی ﻣﺤﺼﻮل و ﭼﻪ ﺑﻪﺻﻮرت ﻧﻮآوریﻫﺎی ﻓﺮآﯾﻨﺪی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رﺷﺪ ﺳﺮﯾﻊ در ﮔﺮو ﺗﻮﺳﻌﮥ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪی ﻧﻮآوری در ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص از ﻃﺮﯾﻖ ﺧﻠﻖ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪیﻫﺎی ﻃﺮاﺣﯽ، ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ، ﺗﺤﻘﯿﻖوﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ذﯾﻞ روﯾﮑﺮد ﺣﻔﻆ رﺷﺪ ﺻﺎدرات است، یادآور شد: ﺑﻨﮕﺎه‌ها ﺑﺪون ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪیﻫﺎی ﻓﻮق ﻗﺎدر ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ رﻗﺎﺑﺖﭘﺬﯾﺮی، ﺻﺎدرات و اﻓﺰاﯾﺶ ﺑﻬﺮه وری ﻧﺨﻮاهند ﺑﻮد.

رئیس اداره فن‌آوری و نوآوری اداره کل صمت استان گلستان همچنین گفت: ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی زاﯾﺸﯽ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻓﺮآﯾﻨﺪ این رشد سریع در ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ و ﺻﻨﺎﯾﻊ ﮐﻤﮏ می‌کند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده