تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۸۳۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره فن‌آوری و نوآوری اداره کل صمت استان گلستان مطرح کرد؛

اتصال صنعت با دانشگاه ﺷﺎهﮐﻠﯿﺪ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺶﺑﻨﯿﺎن اﺳت

اتصال صنعت با دانشگاه ﺷﺎهﮐﻠﯿﺪ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺶﺑﻨﯿﺎن اﺳت
‌می‌متالز - رئیس اداره فن‌آوری و نوآوری اداره کل صمت استان گلستان اعلام کرد که اتصال صنعت با دانشگاه و ﮔﺴﺘﺮش و ﺗﺮوﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ در ﻣﯿﺎن ﺻﻨﺎﯾﻊ و ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ، ﺷﺎهﮐﻠﯿﺪ ﻣﻔﻘﻮده ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺶﺑﻨﯿﺎن اﺳت.

به گزارش می‌متالز، «مهدی کاظمی» رئیس اداره فن‌آوری و نوآوری اداره کل صمت استان گلستان، در خصوص برگزاری نشست تخصصی مدیران تحقیق و توسعه واحد‌های تولیدی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش و پیرو تفاهم‌نامه راهبردی وزارت صمت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآفرین، ارتقای تحقیق و توسعه و رسوخ فناوری‌های پیشرفته در بنگاه‌ها، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و فناوری‌های دانشگاهی و هم‌افزایی و هم‌راستایی صنعت و دانشگاه، این نشست با حضور معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در محل اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه به ضرورت‌های تحقیق و توسعه در واحد‌های تولیدی، مسیر دانش بنیانی، تجربیات موفق واحد‌های تولیدی استان در این زمینه، اقدامات، مشوق‌ها و حمایت‌ها در حوزه پارک علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی و ضرورت استفاده از توانمندی و امکانات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان پرداخته شد.

رئیس اداره فن‌آوری و نوآوری اداره کل صمت استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: اتصال صنعت با دانشگاه و ﮔﺴﺘﺮش و ﺗﺮوﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ در ﻣﯿﺎن ﺻﻨﺎﯾﻊ و ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ، ﺷﺎهﮐﻠﯿﺪ ﻣﻔﻘﻮده ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺶﺑﻨﯿﺎن اﺳت که با ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاری ﻣﻨﺎﺳﺐ، باعث افزایش ﺑﻬﺮه‌وری، ﮐﺎﻫﺶ ﻗﯿﻤﺖ، اﻓﺰاﯾﺶ ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﮔﺴﺘﺮش ﺻﺎدرات می‌شود.

کاظمی تاکید کرد: ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﻪی ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﭘﺎﯾﻪ، ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﮐﺎرﺑﺮدی و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪای در ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﮥ ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺣﺪاﮐﺜﺮی، ﭼﻪ ﺑﻪﺻﻮرت ﻧﻮآوریﻫﺎی ﻣﺤﺼﻮل و ﭼﻪ ﺑﻪﺻﻮرت ﻧﻮآوریﻫﺎی ﻓﺮآﯾﻨﺪی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رﺷﺪ ﺳﺮﯾﻊ در ﮔﺮو ﺗﻮﺳﻌﮥ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪی ﻧﻮآوری در ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص از ﻃﺮﯾﻖ ﺧﻠﻖ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪیﻫﺎی ﻃﺮاﺣﯽ، ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ، ﺗﺤﻘﯿﻖوﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ذﯾﻞ روﯾﮑﺮد ﺣﻔﻆ رﺷﺪ ﺻﺎدرات است، یادآور شد: ﺑﻨﮕﺎه‌ها ﺑﺪون ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪیﻫﺎی ﻓﻮق ﻗﺎدر ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ رﻗﺎﺑﺖﭘﺬﯾﺮی، ﺻﺎدرات و اﻓﺰاﯾﺶ ﺑﻬﺮه وری ﻧﺨﻮاهند ﺑﻮد.

رئیس اداره فن‌آوری و نوآوری اداره کل صمت استان گلستان همچنین گفت: ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی زاﯾﺸﯽ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻓﺮآﯾﻨﺪ این رشد سریع در ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ و ﺻﻨﺎﯾﻊ ﮐﻤﮏ می‌کند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده