تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۸۳۴۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اشتغال بیش از ۱۱۰۰ نفر با توسعه زون‌های شهرک صنعتی خان احمد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که با توسعه زون‌های شهرک صنعتی خان احمد، امکان اشتغال بیش از ۱۱۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، نشست کمیسیون تخصصی ماده ۱۱ هوای پاک و زون بندی شهرک صنعتی خان احمد شهرستان باشت با حضور فرماندار باشت، مدیرکل صنعت، معدن وتجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست، نمایندگان استانداری، بازرسی کل و اداره کل استاندارد در شهرک صنعتی خان احمد برگزار شد.

«کریم روزبهان» مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این نشست گفت: این نشست با دعوت فرماندار شهرستان باشت و برای تعیین تکلیف و زون‌بندی شهرک صنعتی خان احمد و تعیین تکلیف تقاضای جمعی از سرمایه‌گذاران محلی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۴۵ طرح در دست اجرا در شهرستان باشت وجود دارد، تاکید کرد: در شهرک صنعتی خان احمد زون‌های نساجی، سلولزی، شیمیایی، فلزی و سایر زون‌های صنعتی وجود دارد که با توسعه این نواحی و حضور سرمایه‌گذار، پیش‌بینی سرمایه مجوز ۲۶۷۳۱۷۹۹ ریال و اشتغال ۱۱۰۴ فراهم خواهد شد.

مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: یکی دیگر از واحد‌های مهم این ناحیه صنعتی کارخانه گسترش سوخت سبز زاگرس (بایو اتانول باشت) بوده که دومین طرح صنعتی مشابه خود در کشور با سرمایه‌گذاری قریب ۸۰۰۰ میلیارد ریال است که توسط ایدرو درسال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد و روند پیشرفت فیزیکی حدود ۱۳ درصدی داشته است.

روزبهان همچنین گفت: این پروژه، به‌علت عدم نقدینگی و تمایل کم سرمایه‌گذار عقب مانده که انتظار می‌رود این سازمان توسعه‌ای، جهت پیشرفت مناطق توسعه یافته استان به‌صورت جدی‌تر وارد عمل شده و به فعالیت این پروژه حیات مجددی بخشد

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده