تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۸۳۱۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صنعت روی ریل توسعه؛

اجرای ۲ هزار طرح صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری/ پیشرفت ۹۳ درصدی واحد ریخته‌گری کارخانه فولاد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که هم اکنون ۲ هزار طرح صنعتی در این استان در دست اجراست.

به گزارش می‌متالز، «سجاد رستمی» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از اجرای ۲ هزار واحد صنعتی در این استان خبر داد و گفت: این واحد‌ها ۲.۶ درصد واحد‌های صنعتی در دست اجرای کشور را شامل می‌شود که ۴۰۰ مورد آن پیشرفت بالایی دارد و ظرف ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی در دست اجرا نیازمند تسهیلات ثابت هستند، تصریح کرد: باید نسبت تسهیلات ثابت به تسهیلات درگردش افزایش پیدا کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان تولید آب معدنی است که در حال حاضر ۱۴ واحد در شهرک آب معدنی دیمه در حال اجراست، اما برای دریافت تسهیلات، بانک این واحد‌ها را فاقد توجیه فنی ارزیابی کرده است که می‌طلبد در این خصوص تجدیدنظر شود.

پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیاردی به طرح‌های سرمایه‌گذاری

«محمدکاظم منزوی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ردیف‌های مختلف از سوی بانک‌های عامل به طرح‌های سرمایه‌گذاری استان پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل استان با اهتمام ویژه‌ای در حال انجام است و امید می‌رود با جذب به موقع این تسهیلات گام بزرگی در کاهش نرخ بیکاری استان برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری پرداخت تسهیلات سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت را از دیگر اولویت‌های استان برشمرد و گفت: این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و در همین راستا دستگاه‌های اجرایی نسبت به بروزرسانی طرح‌های خود اقدام کنند.

پیشرفت ۹۳ درصدی واحد ریخته‌گری کارخانه فولاد

«بهنام خسروی» رئیس اداره طرح و برنامه صمت چهارمحال و بختیاری هم گفت: واحد فولادسازی و ریخته‌گری کارخانه فولاد سفیددشت ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با بهره‌برداری از این خط، تا پایان سال ظرفیت تولید آهن اسفنجی به دو برابر می‌رسد

وی هزینه اجرای این طرح را ۱۸۰ میلیون یورو دانست و اعلام کرد که ظرفیت تولید آهن اسفنجی در این کارخانه سالانه ۸۰۰ هزار تن است.

رئیس اداره طرح و برنامه صمت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با راه‌اندازی خط تولید واحد فولادسازی و ریخته‌گری زمینه اشتغال یک‌هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

گفتنی است، مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. فولاد مبارکه اصفهان با ۶۵ درصد و ایمیدرو با ۳۵ درصد سهامداران شرکت فولاد سفیددشت هستند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده