تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۸۴۶۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت گلستان:

هیات کارشناسی بر صدور مجوز برداشت شن و ماسه گلستان نظارت می‌کند

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در ذیل شورای معادن گلستان، یک هیات کارشناسی تشکیل خواهد شد که بر روند صدور مجوز نظارت ویژه دارد.

به گزارش می‌متالز، درویشعلی حسن زاده شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: شن و ماسه یکی از مصالحی است که در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی مورد نیاز است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان تأکید کرد: اما برای استحصال آن باید تمام الزامات رعایت شده تا منابع طبیعی و اراضی کشاورزی آسیب نبیند.

وی بیان کرد: به دلیل اهمیت این مساله، در ذیل شورای معادن استان، یک هیئت کارشناسی تشکیل خواهد شد که بر روند صدور مجوز نظارت ویژه دارد.

حسن زاده ادامه داد: موضوع دیگر، برداشت معادن شن و ماسه بدون مجوز است که مقرر شد که تیم‌های نظارتی به مستمر آن را پایش و اقدامات قانونی را برابر قوانین انجام دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: همچنین معادنی که اضافه برداشت داشته و بیش از حد مجوز برداشت کردند، اقدام قانونی برای آن انجام شود.

وی بیان کرد: همچنین برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز باید دستگاه‌های متولی که مورد استعلام قرار گیرد، در پاسخ به استعلام‌های تسریع کنند تا صدور مجوز هم در چارچوب قوانین و مقررات و به درستی و در اسرع وقت انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده