تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۷۵۴۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هیات اندیشه‌ورز توسعه صنعت طلا و مس در خراسان جنوبی تشکیل شد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تشکیل هیات اندیشه‌ورز توسعه صنعت طلا و مس در استان خبر داد و گفت: با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجمن طلا و مس استان برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، جواد اشرفی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات زیرساختی معادن طلا و مس استان، تشکیل هیات اندیشه‌ورز توسعه صنعت طلا و مس خراسان جنوبی را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: در جلسات هیات اندیشه‌ورز توسعه صنعت طلا و مس باید راهکار‌های به حداکثر رساندن سود با راه‌اندازی صنایع و زنجیره‌های فرآوری نظیر راه‌اندازی شهرک طلا پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: در حال حاضر محصول تولیدکنندگان این حوزه به صورت شمش و به شکل خام فروشی از استان خارج می‌شود.

وی اظهار داشت: انجمن طلا و مس استان در ۵ معدن هیرد، شادان، گردکان، قلعه زری و ماهرآباد با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.

اشرفی افزود: در افق توسعه انجمن طلا و مس استان به شرط تأمین آب این امکان وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری در این معادن به ۵ هزار میلیارد تومان برسد و در نتیجه اشتغال‌زایی نیز چند برابر شود.

وی خاطرنشان کرد: این معادن در مناطق کمتر برخوردار حوزه سرزمینی شهرستان‌های خوسف و نهبندان واقع شده و ظرفیت معدنی منحصر به فردی نیز در سطح کشور محسوب می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای توسعه این صنعت، تأمین آب از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان باید ظرف دو هفته آینده برنامه تعادل بخشی دشت بیرجند را ارائه کنند تا برنامه‌ریزی در زمینه تأمین آب به حجم حدود ۸ میلیون متر مکعب صورت گیرد.

اشرفی متذکر شد: این مهم علاوه بر اینکه باید مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را داشته باشد، لازم است در مکاتبه با امضای استاندار از طریق وزارت نیرو نیز پیگیری شود.

وی گفت: انجمن طلا و مس با تشکیل کنسرسیومی با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و با عضویت اعضا و تعیین میزان درصد سرمایه‌گذاری‌ها، هزینه‌های تأمین آب را برآورد کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده