تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۷۸۶۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات اشتغالزایی ۶۵۶هزار و ۱۶۲موردی دردستگاه‌های مختلف

‌می‌متالز - مطابق آمار ارائه شده از وزارت کار در جلسه شورای عالی اشتغال، طی ۶ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۶۵۶هزار و ۱۶۲مورد اشتغال جدید در کل کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش می‌متالز، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال که چند روز گذشته برگزار شد، گفت: عملکرد اشتغال در کشور براساس اسناد بالادستی و وعده‌هایی که داده شده تقریباً برای ایجاد بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: اکنون تقریباً بالغ بر ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است که این یعنی بیش از ۵۰ درصد تعهد داده شده عملی شده و در سامانه رصد و اشتغال، حدود ۴۰۰ هزار فرصت شغلی بارگذاری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ۵۷۰ هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی‌آزمایی شده است و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها برای سایر فرصت‌های شغلی تا سقف تعهد هم پیش‌بینی شده است.

جزئیات تعداد مشاغلی که ایجاد شده است بر اساس داشبورد عملکرد دستگاهی شامل وزارت صنعت ۱۵۶ هزار، کمیته امداد ۱۰۴ هزار و ۲۷۱ شغل، جهاد کشاورزی ۷۵ هزار و ۲۷۱ شغل، بنیاد برکت ۶۹ هزار و ۷۹۲ شغل، اتاق اصناف ۵۳ هزار و ۳۸۶ شغل، بهزیستی ۳۵ هزار و ۳۰۲ شغل، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حدود ۲۶ هزار و ۳۰۱ شغل، صندوق کارآفرینی امید حدود ۱۱ هزار و ۵۵ شغل، وزارت تعاون حدود ۱۱ هزار و ۲۱ شغل و آموزش فنی و حرفه‌ای حدود ۹ هزار و ۷۹۳ شغل ایجاد کرده است. طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۶۲ مورد اشتغال جدید در کل کشور به ثبت رسیده است.

اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع رصد اشتغال همچنین نشان می‌دهد وزارت صمت حائز بیشترین تعداد اشتغال ثبتی جدید در نیمه نخست سال جاری است. پس از وزارت صمت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت جهاد کشاورزی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

جزئیات اشتغالزایی ۶۵۶هزار و ۱۶۲موردی دردستگاه‌های مختلف

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده