تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۹
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۹۱۸۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۱۱۱ هزار شغل با پرداخت تسهیلات خرد

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از حمایت ۱۶هزار و ۱۰۰ طرح اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: این صندوق ۶هزار میلیارد تومان تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت کرده است که با اجرای آن‌ها ۱۱۱هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، پرداخت تسهیلات خرد به طرح‌های اشتغالزایی یکی از وظایف صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از ایجاد اشتغال در کشور است.

بار پرداخت بخشی از تسهیلات اشتغالزایی همواره بر دوش این صندوق بوده است. " اگر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را با ضریب ۲ در کنار سایر تسهیلات در نظر بگیریم حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده به طرح‌های خرد و اشتغالزایی اختصاص می‌یابد که این امر باعث ایجاد اشتغال و ساماندهی طرح‌های خرد می‌شود. "این بخشی از سخنان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره میزان تسهیلات دهی صندوق در سال آینده برای ایجاد اشتغال است.

نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با اشاره به اشتغالزایی برای ۴۴ هزار نفر در روستا‌های کشور با افتتاح ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح گفت:این طرح‌ها که با حمایت صندوق کارآفرینی امید برای آن ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است تا پایان دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه را در مناطق روستایی فعال کرده است، افزود: صندوق کارآفرینی امید بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح‌ها پرداخت کرده است.

رضایی همچنین گفت: امسال ۱۶ هزار و ۱۰۰ طرح اقتصادی نیز در مناطق شهری و شهرک‌های صنعتی با حمایت صندوق کارآفرینی به بهره برداری رسید.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۷ هزار طرح اقتصادی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است، افزود: با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری که در قالب این طرح‌ها در مناطق مختلف کشور انجام شده است بسیاری از واحد‌ها به چرخه تولید برگشته اند.

رضایی اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت کرده است که با اجرای آن‌ها ۱۱۱ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه رونق اشتغالزایی در روستا‌ها اولویت صندوق کارآفرینی امید است، افزود: این صندوق در قالب تفاهم نامه‌ها با نهاد‌های اجرایی از طرح‌های خُردمقیاس، زودبازده و معیشت محور در روستا‌ها حمایت می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: در طرح‌ها باید به تولید کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور و جایگزینی واردات با توسعه صادرات توجه شود. اشتغالزایی نیازمند انسجام مدیریتی است تا دوگانگی در طرح‌ها ایجاد نشود.

رضایی تصریح کرد: طرح‌های احیای فعالیت‌های اقتصادی در اولویت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است و در این رابطه به توزیع عادلانه تسهیلات حمایتی در پهنه سرزمینی طرح‌ها توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت‌های دوره‌ای بر فرایند اجرای طرح‌های اقتصادی از سوی صندوق کارآفرینی امید بطور جدی انجام می‌شود، افزود: بر این اساس، بیش از ۹۷ درصد طرح‌ها به اشتغال پایدار منتهی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده