تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۰۴۵۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد اشتغال ۱۲۰هزار نفری صندوق کارآفرینی امید با محوریت روستا‌ها

‌می‌متالز - معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید گفت: سال گذشته با پرداخت تسهیلات کارآفرینی، بیش از ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در سراسر کشور به خصوص روستا‌ها ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا البرزی، معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید، با اشاره به انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستایی «روستای نو فن» افزود: صندوق کارآفرینی امید برای این میزان اشتغال حدود ۷۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۴۰ هزار و ۸۰۰ طرح پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه عمده نگاه ما به سمت اشتغال است، ادامه داد: حمایت از کسب و کار‌های خرد، کوچک و متوسط از اهداف است. تمام این موارد در سامانه نظارت قابل رصد است و تا سه سال بعد از پرداخت تسهیلات نظارت می‌شود.

معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید بیان داشت: طرح نوفن از سال گذشته بر اساس رسالت اجتماعی در صندوق کارآفرینی امید کلید خورده است. براساس اساسنامه، صندوق کارآفرینی امید یک موسسه عمومی غیر دولتی است، اما با وجود این موضوع به دلیل رویکرد صندوق، انتظار سوآوری مطلق از صندوق نخواهد بود.

وی افزود: وجه تمایز میان صندوق کارآفرینی امید و سایر موسسات اعتباری یا به عبارتی مزیت رقابتی، نرخ سود تسهیلات بوده که به طور عمده بین چهار تا ۱۲ درصد است.

البرزی با اشاره به مزیت توانمندسازی کارآفرینی امید، ادامه داد: از آنجایی که صندوق کارآفرینی امید دارای ساختار تخصصی توانمندسازی است، کلیه فعالیت‌های حوزه کارآفرینی از جنس توانمندسازی و حمایت از کسب و کار در این حوزه صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک در روستا‌ها مورد تاکید است، طی سال گذشته ۱۰۰ درصد منابع وجوه اداره شده در صندوق مصرف شده است.

به گفته وی، سهم قابل توجهی از منابع اشتغال پایدار روستایی در اختیار است و بر همین اساس در سال جاری از منابع تبصره ۱۸ نیز ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی امضا شده است.

معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید گفت: سال گذشته با پرداخت تسهیلات کارآفرینی، بیش از ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در سراسر کشور به خصوص روستا‌ها ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده