تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۸۸۰۰۲
سرویس خبر : اجتماعی
رییس فدراسیون تیراندازی کردستان:

پیگیر حمایت مالی صنایع و معادن بزرگ از ورزش هستیم

‌می‌متالز - رییس فدارسیون تیراندازی گفت: یکی از معضلات مهم رشته‌های ورزشی، نبود حمایت مالی است که پیگیر پای‌کار آمدن صنایع و معادن بزرگ برای این منظور هستیم.

به گزارش می‌متالز، سردار مرتضی قربانی روز پنجشنبه در نشست با روسای هیات تیراندازی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مسائل و مشکلات مالی مشابه آنچه که در کردستان است، در همه استان‌های کشور به چشم می‌خورد.

وی افزود: فدراسیون تیراندازی با ۶۵ سال عمر، از قدیمی‌ترین فدراسیون‌های کشور است که توجه کافی و کار لازم در آن انجام نگرفته و فعالیت روسای آن کاملا صوری بوده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه بی مهری و بی توجهی به این رشته در کمبود امکانات و تجهیزات آن مشهود است، ادامه داد: شمشیربازی از رشته‌هایی است که در احکام و سفارش رسول مکرم اسلام (ص) هم بر آن تاکید شده است.

قربانی به کسب ۱۹۰ نشان جهانی و ۴۵ مدال المپیکی در این رشته ورزشی اشاره داشت و یادآور شد: با این وجود، این رشته و فعالان آن همچنان ناشناخته است.

وی تاکید کرد: کردستان استانی مردخیز و مردپرور است که در جغرافیای فرهنگ، تمدن، ورزش و تحولات کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس فدراسیون تیراندازی یادآور شد: دشمن در صدد متزلزل کردن این استان است که در جنگ تحمیلی با تجهیزات ۴۴ کشور دنیا و ۲۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی دنیا به صدام جنگید، از ۱۳ کشور اسیر داشتیم.

قربانی به تفاهم نامه با سپاه برای فعال کردن این رشته ورزشی در شهرستان‌ها اشاره و بر لزوم آموزش تیراندازی و توجه به آن و پیگیری برای حمایت مالی صنایع و معادن بزرگ استان از طریق معاون اول رییس جمهور تاکید کرد.

۱۹۰ طرح نیمه تمام ورزشی در کردستان


مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز گفت: ۱۹۰ طرح نیمه تمام ورزشی از مشکلات اساسی استان است که احداث پروژه‌های جدید را غیرممکن کرده است.

حامد جولایی یادآور شد: احداث سالن اختصاصی تیراندازی نیاز استان است که مشکل بودجه‌ای هم نداریم، مشکل اساسی استان نبود حامی مالی است که زیرساخت‌های مالی دارد و ظرفیت‌هایی مانند مرز، معادن طلا و پتروشیمی با ۶ هزار میلیارد تومان درآمدزایی دارد، ولی هیچ مبلغی صرف کمک به ورزش استان نمی‌شود.

وی گفت: در استان‌های دیگر صنایع و شهرداری‌ها، تیم‌هایی در لیگ‌های مختلف دارند، ولی در کردستان هیچ تعاملی دیده نمی‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: ۲ دوره در استعداد‌های برتر کشور جزو ۱۰ تیم برتر هستیم، ولی نگاه و توجهی به ورزش استان نمی‌شود و اداره کل ورزش و جوانان دست تنها است.

کمبود اسلحه ورزشی


رییس هیات تیراندازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: این هیات از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و تیراندازان استان به لیگ برتر راه یافته اند.

حسین خزایی با بیان اینکه ۱۰۸ تیرانداز مرد و ۹۳ تیرانداز زن در استان فعالیت دارند، کمبود اسلحه ورزشی در شهرستان‌ها، بالا بودن قیمت سیبل‌های الکترونیکی، عدم معافیت حق ورود به مسابقات، تامین هزینه‌های اسکان و کمبود سالن ورزشی را از جمله مشکلات این هیات در استان اعلام کرد.

وی ادامه داد: آمار ورزشکاران در بخش اهداف ثابت، ۳۰ مرد و ۲۷ زن و در بخش اهداف پرتابی ۱۳۰ مرد و ۱۰ زن است.


قدمت سلاح تیراندازی


نایب رییس هیات تیراندازی کردستان هم اظهار کرد: ۳۵ نفر در بخش بانوان فعالیت و از هر شهرستان ۲ تا سه نفر به عنوان تیرانداز در دوره‌ها شرکت دارند.

سهیلا مرادی با اشاره به وجود سلاح تیراندازی با قدمت بیش از ۱۵ سال، یادآور شد: با وجود استعداد‌ها از نظر مالی در فقر کامل تجهیزاتی به سر می‌بریم.

امکان استفاده از وام‌های کم بهره بانکی و آغاز استعدادیابی در مدارس، از مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده