تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۸۷۸۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مقام مسوول در وزارت صمت:

ظرفیت معدن هر استان، پتانسیلی اقتصادی است/ تاکید بر توجه به حفظ محیط زیست

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت اعلام کرد که ظرفیت معدن هر استان، پتانسیلی اقتصادی است و برای شکوفایی و به ثمر رساندن این پتانسیل اقتصادی، باید راهکار‌های خوبی ارائه شود.

به گزارش می‌متالز، «ابراهیم علی مولابیگی» مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت، در کارگروه تعامل ستادی که در استان کردستان برگزار شد، گفت: انتظار می‌رود با تفاهم و مشارکت بخش‌های مختلف، از ظرفیت‌های استان استفاده شود.

وی با تاکید براینکه می‌بایست بخش‌های احیا و مراقبتی هم در نظر گرفته شود، افزود: ظرفیت معدن هر استان، پتانسیلی اقتصادی است و برای شکوفایی و به ثمر رساندن این پتانسیل اقتصادی، باید راهکار‌های خوبی ارائه شود.

مدیر کل دفتر اکتشافات وزارت صمت با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب هم پتانسیل معدن احیا شود و هم منابع طبیعی استان کردستان حفظ شود، یادآور شد: تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی یکی از مسائل مهم در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه در استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی‌نگری و صنفی‌نگری در تمامی بخش‌ها، آفت مدیریتی است، ادامه داد: رسیدن به تفاهم‌نامه در ایجاد رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های برگزاری این جلسه است.

مولابیگی همچنین گفت: خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وزارت صمت در توجه لازم به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، گام‌های جدی برداشته و رضایت دو طرفه‌ای ایجاد شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده