تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۸۷۸۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر زیرساخت ایمیدرو:

تاکنون برای تولید ۱۴ هزارمگاوات برق موافقت اصولی صادر شده است

‌می‌متالز - مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: به منظور تامین برق مورد نیاز فولادسازان تا کنون برای تولید ۱۳ هزار و ۹۷۰ مگاوات برق موافقت اصولی صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، منیژه غلامرضایی افزود: در این راستا و در چارچوب تفاهم نامه‌ای که بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسیده مقرر شده است که تولید ۱۰ هزار مگاوات برق در حوزه فولاد سازی دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسوول در ایمیدرو یادآورشد: هم اکنون تولید یک هزار مگاوات برق حرارتی و نیز تولید ۶۰۰ مگاوات با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان آغاز شده است.

مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهارداشت: هرچند که تفاهم نامه احداث نیروگاه‌های مختلف برق بریا تولید ۱۰ هزار مگاوات بین وزارت نیرو و وزارت صنعت به امضا رسیده، اما در مجموع هم اکنون برای حدود ۱۴ هزار مگاوات تولید برق موافقت دارد.

غلامرضایی افزود: در این زمینه فاز نخست طرح نیروگاه باکری سمنان که مربوط به شرکت توسعه معادن است به بهره برداری رسیده، و فاز دوم این نیروگاه نیز تا ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار داشت: برای رفع مشکلات و چالش‌های شرکت‌های فولادی هر هفته نشست‌های مختلفی برگزار می‌شود که اگر مشکلی پیش آید نسبت به رفع آن اقدام لازم و مقتضی انجام شود.

به گفته غلامرضایی، تکمیل خطوط انتقال آب و تکمیل زیرساخت‌های صنایع معدنی و معادن در مناطق ویژه اقتصادی کشور از مهم‌ترین وظایف ما است تا سرمایه گذاری‌ها در این مناطق به سهولت انجام شود.

وی بیان کرد: در این راستا هم اکنون در چهار منطقه کشور از جمله منطقه ویژه خلیج فارس در بندرعباس، منطقه پارسیان در هرمزگان به سمت عسلویه، منطقه ویژه لامرد در شمال عسلویه و منطقه ویژه اقتصادی کاشان تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز واحد‌های صنعتی در دستور کار ایمیدرو قرار گرفته است.

مدیر زیرساخت ایمیدرو بیان کرد: با تامین زیربنا‌های از جمله آب، برق و جاده دسترسی به واحد‌های معدنی و صنایع معدنی به آسانی انجام می‌شود و مدیریت زیرساخت‌های ایمیدرو با استفاده از منابع دولتی به دنبال تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز این صنایع در مناطق مختلف کشور است.

مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حوزه معدنی و صنایع معدنی شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند با مشارکت ایمیدرو در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری کنند.

غلامرضایی با بیان اینکه در این حوزه احداث جاده برای دسترسی به معادن، احداث خطوط ریلی، مشارکت برای افزایش ناوگان ریلی و تامین آب، برق و گاز توسط ایمیدرو راهبری می‌شود، افزود: وظیفه اصلی ایمیدرو تامین زیرساخت‌های فیزیکی برای توسعه معادن و صنایع معدنی است و در این راستا تاکنون طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی به اجرا در آمده است تا شرکت‌های صنعتی و فولادی بتوانند در حوزه تولید و فعالیت خود چالشی نداشته باشند.

منبع: دنیای معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده