تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۸۷۸۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان کردستان تاکید کرد:

توجه به محیط زیست از ضرورت‌های کاری معدن‌داران/ کردستان یکی از قطب‌های معدنی کشور است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اعلام کرد که توجه به محیط زیست و عدم تخریب منابع طبیعی هم از جمله ضرورت‌های کاری معدن‌داران است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان ضمن بیان مطلب فوق گفت: استفاده از پتانسیل‌های معدنی استان یکی از اولویت‌های کاری صمت است و در کنار آن توجه به محیط زیست و عدم تخریب منابع طبیعی هم از جمله ضرورت‌های کاری معدن‌داران است.

وی افزود: استان در حال حاضر ۳۵۵ معدن و ۱۸ گونه ماده معدنی دارد و این امر کردستان را به یکی از قطب‌های معدنی کشور تبدیل کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه پلی‌متال، آهن، مرمر، مرمریت از جمله مواد معدنی استان است که بهره‌برداری از این مواد معدنی خواسته به حق مردم استان اس، یادآور شد: رفع حل مشکلات معدن داران با توجه به شرایط و ضوابط موجود یکی از اولویت‌های صمت با توجه به حفظ و احیای منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی ادامه داد: منطقه غربی استان دارای پوشش جنگلی بوده و زون شرقی هم معدن است و با توجه به شرایط موجود، برنامه‌ریزی و همکاری اداره کل صمت و منابع طبیعی می‌تواند سبب پیشرفت استان باشد.

خلیقی همچنین گفت: در استان ۳۳ هزار تعهد اشتغال داریم که خوشبختانه صمت در این حوزه رتبه اول را دارد و از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی ۹۲ درصد تعهد اشتغال ایجاد شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده