تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۸۷۵۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خاندوزی خبر داد؛

حمایت ویژه وزارت اقتصاد از طرح‌های ممتاز شرکت‌های بزرگ تولیدی

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی از حمایت همه جانبه این وزارتخانه از پروژه‌های ممتاز و زودبازده شرکت‌های بزرگ تولیدی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی در جلسه با مدیران تعدادی از شرکت‌های بزرگ صنعتی و سرمایه‌گذاری کشور، از آنان خواست تا با اعلام پروژه‌های ممتاز خود به این وزارتخانه، از همکاری و حمایت همه جانبه وزارت اقتصاد در مسیر تأمین مالی پروژه‌ها از طریق شبکه بانکی و بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

وی در این جلسه که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به نرخ پایین سرمایه‌گذاری در کشور و سرگردانی نقدینگی در بازار‌های غیر مولد، این اقدام وزارت اقتصاد را جزئی از پروژه هدایت نقدینگی به سمت بخش تولید و هدف‌گذاری دولت برای کاهش تورم عنوان کرد که معاون اول رئیس جمهور با توجه به شأن و وظایف وزارت اقتصاد در خصوص تأمین مالی، به این وزارتخانه محول کرده است.

خاندوزی گفت: در این قالب، شرکت‌های بزرگ می‌توانند برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را که یا از قبل شروع کرده و با مشکل تأمین مالی مواجه شده‌اند و یا به دلیل تنگنای مالی، هنوز آن را شروع نکرده‌اند، به این وزارتخانه اعلام کنند.

وی خطاب به مدیران شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری حاضر در جلسه، از آنان خواست ظرف یک هفته آینده، دو پروژه ممتاز خود را به همراه سرمایه مورد نیاز و زمان رسیدن به بهره‌برداری، به طور مکتوب به دبیرخانه موقتی که به همین منظور در وزارت اقتصاد تشکیل خواهد شد ارائه کنند.

خاندوزی گفت: این وظیفه همکاران ما است که همت کرده و با به‌کارگیری ساز و کار لازم، مراحلی را که پیش‌تر موجب می‌شد شما برای اموری، چون کسب مجوز، تأمین مالی و ... ماه‌ها دوندگی کنید، را ظرف چند روز فراهم کنند.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم از بهمن ماه، پروسه تأمین مالی حداقل یک پروژه از هر شرکت را که ممتازتر از بقیه است، از طریق شبکه بانکی، بازار سرمایه و سایر شیوه‌ها را شروع کنیم.

وی اولویت‌های وزارت اقتصاد برای حمایت را، طرح‌های زودبازده و ارزآور شرکت‌ها عنوان کرد که نرخ بازگشت سرمایه آن‌ها بالا بوده و نیز مصرف انرژی کمتری داشته باشند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده