تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۴۴۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت مطرح‌کرد:

توجه همزمان به صنف و صنعت در ساختار جدید وزارت صمت

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ساختار جدید وزارت صمت کسب و کار‌ها (صنف و صنعت) به صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، «سید رضا فاطمی‌ امین» در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مراکز استان‌ها که با حضور «عزت‌ الله اکبری‌ تالار پشتی» رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، افزود: با استقرار ساختار سازمانی جدید وزارت صمت ادغام واقعی در وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی به وقوع پیوست و چگونگی حکمرانی تغییر و به روز شد.

وی درخصوص پیش بینی معافیت‌های گمرکی صنوف گفت: در تبصره ۱۸ اصناف معافیت‌های گمرکی را برای فعالان این بخش در نظر گرفته ایم، زیرا همه ویژگی‌های واحد‌های صنعتی را واحد‌های صنفی نیز دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه‌کرد: دفاتر تخصصی رشته فعالیت‌ها هم‌ زمان صنف و صنعت را جلو می‌برند و همه رشته فعالیت‌ها در حوزه مربوطه در درون دفاتر تخصصی همان رشته فعالیت نیز پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر کسب نظر از بخش خصوصی، بیان‌داشت: در ستاد تنظیم بازار اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون حضور دارند و نظرات بخش خصوصی را در همه فعالیت‌ها کسب می‌کنیم.

وزیر صمت با اشاره به تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره ای، اضافه‌کرد: اصناف توزیعی و تولیدی می‌توانند از این تفاهم‌نامه استفاده و مبتنی بر فاکتور‌های الکترونیکی سامانه جامع تجارت تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: ساماندهی اصناف بدون مجوز را نیز در دستور کار داریم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

در نشست فعالان اصناف هم افزایی با وزارت جهاد کشاورزی برای حل وفصل مسایل مشترک، سیاستگذاری و نظارت واحد برای مجموعه اصناف، نظارت بر تخفیفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای، توجه به بخش خصوصی و تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و جشنواره‌های خرید و حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا بعنوان مهمترین پیشنهادات فعالان مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد