تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۸۴۳۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل بیش از هشت هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: هشت هزار و ۲۳۳ پرونده تخلف صنفی در استان در هفت ماه اول سالجاری تا کنون از سوی بازرسان این اداره کل تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش می‌متالز، حمید رضا فلاح بیان کرد: در این مدت در مجموع ۹۹هزار و۸۵۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و واحد‌های تولیدی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در موارد زیادی به همراه بسیج اصناف، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی و بازرسان تعزیرات حکومتی این بازرسی‌ها انجام گرفته است افزود: در بازرسی‌هایی که انجام گرفته نه هزار و ۱۷۸ مورد تخلف کشف شده است.

سرپرست اداره کل صمت خوزستان ادامه داد: ارزش ریالی پرونده‌های تخلفی که در هفت ماهه اول سالجاری تشکیل شده است بالغ بر هشت هزارو۱۷۴ میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۶۱۸ هزار ریال بوده است.

فلاح افزود: بیشترین پرونده‌هایی که تشکیل شده است مربوط به بخش میوه و تره بار و عمده فروش بوده است.

وی با اشاره به دیگر وظیفه این معاونت که پیگیری شکایت‌های مردمی است اظهار داشت: در این مدت ۴۰ هزار و ۱۸۹ گزارش و شکایت مردمی دریافت شده است که ۱۰۶۲ مورد کتبی و ۳۹ هزار و ۱۲۷ مورد تلفنی بوده است.

سرپرست اداره کل صمت خوزستان خاطر نشان کرد: بازرسی‌های انجام شده در خصوص کالا‌های هدف (گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، قند و شکر و روغن نباتی) ۱۸۸۰۷ مورد میباشد که ۹۷۹ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۵ هزار و ۹۷۱ میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۳۱۹ هزار ریال میباشد که پس از تکمیل پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

فلاح تاکید کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، احتکار، قاچاق و... از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ستاد خبری اداره کل صمت با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

در گشت مشترک به صورت کارشناسی‌تر به موضوع تخلف‌های صنفی پرداخته می‌شود.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان

عناوین برگزیده