تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۸۶۸۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کهکیلویه و بویراحمد خبر داد:

انجام بیش از ۹۸ هزار فقره بازرسی از واحد‌های صنفی در سال جاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کهکیلویه و بویراحمد اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۸ هزار و ۱۹۵ فقره بازرسی از صنوف مختلف استان صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، «کریم روزبهان» مدیرکل صمت استان کهکیلویه و بویراحمد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: طی ۹ ماهه امسال و در راستای کنترل و نظارت بر بازار استان، با انجام ۹۸ هزار و ۱۹۵ فقره بازرسی از صنوف مختلف استان، تعداد ۲ هزار و ۸۰۹ پرونده تخلف برای اصناف متخلف صنفی، تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده‌های صنفی فوق منجر به تشکیل ۱۸۸ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال شده که جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاح ارجاع شد، اضافه کرد: در این بازه زمانی تعداد ۱ هزار و ۴۰۹ مورد گشت مشترک با نهاد‌های همکار و نظارتی و همچنین ۴ هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی از واحد‌های خبازی در سطح استان انجام که منجر به تشکیل ۳۱۱ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش۱۰میلیارد و۷۴۶ میلیون ریال شد. در نهایت این پرونده‌ها جهت رسیدگی بیشتر به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

مدیرکل صمت استان کهکیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعداد ۵ هزار و ۶۴۰ فقره بازرسی انجام که منجر به تشکیل ۷۳فقره پرونده قاچاق به ارزش ۴۳۲میلیون ریال شده است.

روزبهان همچنین گفت: همشهریان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ اداره کل صمت گزارش تا به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده