تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۸۶۴۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان قزوین:

۲۵ هزار ۸۲۶ بازرسی از واحد‌های صنفی قزوین انجام شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ۲۵ هزار و ۸۲۶ مورد بازرسی با هدف مقابله با احتکار و گرانفروشی از ابتدای سال جاری تاکنون از واحد‌های تولیدی، صنفی، خدماتی، مراکز عمده و خرده فروش سطح استان انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، عزیزاله افضلی افزود: در ۹ ماه نخست امسال همچنین سه هزار و ۲۳۲ فقره پرونده تخلف صنفی و ۱۱۲ پرونده قاچاق با انجام بازرسی‌های هدفمند در سطح استان تشکیل شد.

وی با اشاره به تخلفات ثبت شده در پرونده‌های تشکیل شده، اظهار داشت: از این تعداد پرونده صنفی یک هزار و ۹۵ مورد مربوط به گرانفروشی، ۱۲۲ مورد کم فروشی، ۱۳ مورد احتکار، ۷۷ مورد تقلب، یک هزار و ۵۱۹ مورد عدم درج قیمت، ۴۳۰ مورد عدم صدور فاکتور، ۵۹ مورد عرضه خارج از شبکه، ۱۸۱ مورد عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و ۲۶۴ مورد نیز مربوط به سایر موارد ثبت شده است.

افضلی تصریح کرد: بیشترین تعداد بازرسی‌های صورت گرفته به ترتیب مربوط به شهرستان‌های قزوین با ۱۴ هزار و ۳۵۰ فقره، تاکستان با سه هزار و ۶۳ مورد، البرز با سه هزار و ۱۰۲ مورد، بویین زهرا با ۲ هزار و ۶۰۳ فقره، آبیک با یک هزار و ۸۴۵ فقره و آوج با ۸۶۳ مورد بوده است.

این مسوول با اشاره به فعالیت شبانه روزی ستاد خبری این سازمان، تصریح کرد: شهروندان قزوینی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۲۴ به ستاد خبری این سازمان جهت رسیدگی، اعلام کنند.

استان قزوین دارای چهار هزار واحد تولیدی و حدود ۴۰ هزار واحد صنفی و خدماتی است.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین

عناوین برگزیده