تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۶۷۱۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

انجام بیش از ۴۶ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی آذربایجان غربی

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۴۶ هزار و ۷۰۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان به عمل آمده است.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۴۶ هزار و ۷۰۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان به عمل آمده است.

وی افزود: بازرسی‌ها انجام شده طی ۳ ماه نخست امسال منتج به تشکیل ۴ هزار و ۸۲۳ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از یک هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال شده است که جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع گردیده است.

سرتیپی تصریح کرد: بازرسی‌های انجام شده در بازه زمانی یاد شده ۱۱ هزار و ۲۳۲ مورد از واحد‌های تولیدی صنفی و غیر صنفی با تشکیل یک هزار و ۸۶۶ فقره پرونده به ارزش بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال، واحد‌های عمده فروشی ۸ هزار و ۵۷۹ مورد بازرسی با ۶۲۸ فقره پرونده به ارزش بیش از ۵۴۰ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال، واحد‌های خرده فروشی با ۲۲ هزار و ۷۴۷ مورد بازرسی و تشکیل یک هزار و ۸۷۱ فقره پرونده به ارزش بیش از ۸۸ میلیارد و ۷۷۶ میلیون ریال، انبار و سردخانه‌ها با ۳۳۰ مورد بازرسی و تشکیل ۶۱ فقره پرونده به ارزش بیش از ۳۱۷ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال، واحد‌های خدماتی با ۳ هزار و ۸۱۵ مورد بازرسی و تشکیل ۳۹۵ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۵ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال و شرکت‌های وارد کننده با ۴ مورد بازرسی و تشکیل ۲ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۸۷ میلیون ریال می‌باشد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بازرسی‌های انجام شده در خصوص کالا‌های هدف گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، قند و شکر، برنج و روغن نباتی، ۹ هزار و ۷۰۳ مورد می‌باشد که ۷۴۲ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۵۴۶ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال می‌باشد که پس از تکمیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرتیپی تأکید کرد: هموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از عدم عرضه کالا، گرانفروشی، عدم درج قیمت، احتکار، قاچاق و ... را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری به ستاد خبری اداره کل صمت با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

عناوین برگزیده